Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
Educaţia specială
ISBN PDF

978-973-46-6355-2

An apariție

2019

Tip ediție
eBook
Format
PDF (Adobe DRM)
Colecție
PROFESORUL DE SUCCES
Domenii

Educaţia specială

Ghid metodologic

Autori: Alois Gherguț , Luciana Frumos , Gabriela Raus
38.95 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 

Educaţia specială este destinată tuturor copiilor cu dizabilităţi care nu reuşesc să atingă un nivel de cunoaştere şi de comportament social corespunzător vîrstei lor în cadrul învăţămîntului obişnuit. Volumul acoperă proiectarea didactică pentru o mare diversitate de discipline, tipuri de lecţii, jocuri şi activităţi recuperatorii din programele de terapie complexă şi integrată, fiind centrat pe prezentarea unor proiecte didactice pentru elevii cu deficienţe de intelect, de auz sau de vedere. Este primul ghid de pe piaţa editorială autohtonă care prezintă într-o manieră exhaustivă procesul de proiectare didactică după toate rigorile psihopedagogice şi metodologice, venind în întîmpinarea unor nevoi reale ale cadrelor didactice în formare sau active în reţeaua şcolară.

An apariție
2016
Lună apariție
10
Număr pagini
464
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Particularităţi psihologice ale principalelor categorii de copii cu dizabilităţi • Principii generale şi specifice în educaţia specială • Finalităţi şi obiective în învăţămîntul special • Metode de învăţămînt • Mijloace de învăţămînt şi materiale didactice • Evaluarea şcolară a elevilor cu dizabilităţi • Strategii didactice. Diferenţiere şi individualizare • Proiectarea activităţii didactice • Evaluarea activităţilor didactice în diferite contexte • Modele de proiecte didactice



Despre autori


Alois GHERGUȚ, profesor habilitat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, director al Departamentului de Științe ale Educației, conducător de doctorat și coordonator al programului de masterat Diagnoză și intervenție la 15 persoane cu cerințe speciale. A publicat peste 20 de volume și aproximativ 200 de articole de specialitate referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, educația incluzivă, evaluarea, intervenția și designul programelor de terapie și recuperare ale persoanelor cu cerințe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică ș.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educația incluzivă și pedagogia diversității (2016), Educația specială. Ghid metodologic (coord., 2016), Managementul instituțiilor și serviciilor pentru persoane cu cerințe speciale (2018), Educația incluzivă. Ghid metodologic (în colab., 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).



Luciana Frumos este doctor în ştiinţele educaţiei, cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde, din anul 2002, susţine cursuri şi seminare de pedagogie şi psihopedagogie specială. Are o experienţă importantă în activitatea cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale dobîndită în învăţămîntul special şi special integrat. Domeniile de competenţă sînt educaţia incluzivă, psihopedagogia deficienţelor senzoriale, competenţa didactică, teoria educaţiei şi teoria instruirii. A mai publicat: Educaţia specială. Ghid metodologic (coautor, Polirom, 2016), Competenţă relaţională în context şcolar (2018, Editura Universităţii „Al.I. Cuza”); studii în volume colective: „Educaţia timpurie incluzivă” (în Dezvoltarea copilului şi educaţia timpurie, coordonat de L. Stan, Polirom, 2016), „«Noi/ei românii» – clivaje în reprezentarea etnoidentitară” (coautor, în Noi şi Europa, coordonat de A. Neculau, Polirom, 2002), precum şi articole de cercetare în jurnale de specialitate, dintre care amintim: „Teachers’ Sense of Efficacy and Responsibility for Students’ Outcomes” (Journal of Innovation in Psychology, Education and Didactics, 19[2], 2015); „Attitudes and Self-Efficacy of Romanian Primary School Teachers towards Including Children with Special Educational Needs in Regular Classrooms” (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 10[4], 2018).



Gabriela Raus este profesor logoped (cu gradul didactic I) la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi, metodist în domeniul învăţămîntului special, expert în cadrul Corpului Naţional al Experţilor în Management Educaţional, expert în proiecte POSDRU, formator. Din septembrie 2009 este inspector pentru învăţămîntul special şi special integrat la Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi. Are o experienţă profesională de peste 20 de ani în învăţămîntul special şi special integrat, fiind preocupată mai ales de strategii eficiente pentru recuperarea şi integrarea şcolară a copiilor cu dizabilităţi. Domenii de expertiză profesională: evaluarea şi intervenţia terapeutic-recuperatorie ale copiilor cu cerinţe educative speciale, orientarea şcolară şi profesională a copiilor/elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, elaborarea de instrumente de lucru în procesul de integrare şcolară a copiilor cu dizabilităţi, informare, consiliere şi consultanţă pentru părinţi şi cadre didac­tice pe problematica integrării şcolare a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale. Coautoare a cărţilor: Ghid metodic. Sugestii de predare-învăţare-evaluare pentru elevii cu deficienţe de învăţare. Clasele I-IV (2003), Îndrumător pentru abilităţi practice. Sugestii de predare-învăţare în manieră interdisciplinară (2004), Copilul cu dificultăţi de învăţare. Comportamentul lexic şi grafic (2005), Elemente de fizică şi chimie. Jocuri şi exerciţii (2009), Exerciţii gramaticale (2010), Repere privind evaluarea elevilor din învăţămîntul special şi special integrat (2015). Autoarea poate fi contactată la adresa de e-mail gabi_raus@yahoo.com.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.