- La reducere!
- -40%
- ISBN
- 978-973-46-7877-8
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 688
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- PROFESORUL DE SUCCES
- Domenii
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar. Vol. I
Autori: Ion-Ovidiu Pânișoară , Marin Manolescu
Valabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
Premiul „Constantin Rădulescu-Motru”, oferit de Academia Română pentru anul 2019
Premiul Senatului Universității din București pentru Cea mai prestigioasă publicație (carte), în domeniul Științe sociale, ediția 2020
Reușind să fie deopotrivă un tratat și un manual de pedagogie, această lucrare în două volume reunește contribuțiile a nu mai puțin de 41 de specialiști în psihologie, științele educației și didactica specialității. Capitolele din primul volum se axează pe fundamentele educației, problemele sistemului educațional românesc, curriculumul educațional, instruirea și evaluarea în educație, toate văzute din perspectiva unor abordări de ultimă oră. Temele de reflecție cu care se încheie majoritatea capitolelor le oferă cadrelor didactice ocazia de a deveni profesori reflexivi și a se autoperfecționa, integrînd în practică informațiile și conceptele teoretice analizate.
„Pedagogia învățămîntului primar și preșcolar este o carte care vă invită întîi la reflecție și apoi la acțiune; tot ce începe la grupă/în sala de clasă se continuă în viață.” (Coordonatorii)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 688
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Educabilitatea. Relația dintre ereditate, mediu și educație • Optimizarea curriculumului educațional • Definirea și clasificarea produselor curriculare • Metode de învățămînt. Perspective moderne • Proiectarea pedagogică a activităților didactice • Managementul clasei/grupei de preșcolari • Tendințe și perspective în evaluare • Succesul și insuccesul școlar
Despre autori
Ion-Ovidiu PÂNIȘOARĂ, profesor doctor în cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și directorul Departamentului de Formare a Profesorilor al aceleiași universități. Conducător de doctorate în domeniul științele educației și coordonator al programelor de masterat Învățare, inovare și coaching în educație, Master didactic, Mentoratul în educație. Expert și key‑speaker la conferințe naționale și internaționale de educație și în organisme naționale de profil, face parte din echipele care elaborează politici educaționale în domeniul formării cadrelor didactice (membru CNATDCU, președinte al Comisiei Naționale de Învățământ Pedagogic etc.). Din 2012 a inițiat și a susținut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro și a fost o prezență media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). Coordonează colecțiile „Carieră. Succes. Performanțe” și „Profesorul de succes” ale Editurii Polirom. A publicat și lucrări ce vizează apropierea științei de marele public, precum Emoțiile – de la teorie la poezie (vol. 1 și 2, 2018, 2020) ori boardgame‑urile Emotijovia. Jocul emoțiilor, Lumea Emoțiilor, Festina Lente, Provocarea emoțiilor, Calendarul fericirii etc. A publicat numeroase studii și cercetări în domeniu și 31 de cărți, dintre care la Editura Polirom i‑au apărut: Prelegeri pedagogice (în colab., 2001), Comunicarea eficientă. Metode de interacțiune educațională (2003, 2004, 2006, 2008; volum premiat în 2010 de Academia Română), Pregătirea psihopedagogică. Manual pentru definitivat și gradul didactic II (coord. în colab., 2008), Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practică (2009, 2015), trilogia Medaliile succesului (în colab., 2012, 2013, 2014), Managementul resurselor umane (în colab., 2004, 2005, 2016), Ghidul profesorului (2017), Pedagogia învățământului primar și preșcolar (coord. în colab., vol. 1 și 2, 2019), Educația digitală (coord. în colab., 2020, 2022), Enciclopedia metodelor de învățământ (coord., 2022, 2024).
Marin Manolescu este profesor emerit al Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Departamentul de Formare a Profesorilor, şi conducător de doctorat în ştiinţe ale educaţiei. A îndeplinit funcţii manageriale în învăţămîntul universitar şi preuniversitar şi la nivelul Ministerului Educaţiei, fiind coordonatorul programelor de masterat „Mentoratul în educaţie” şi „Educaţie presecundară”. A înfiinţat sau a participat la înfiinţarea ori consolidarea unor structuri/instituţii de prestigiu în domeniul formării iniţiale şi continue a cadrelor didactice pentru nivelurile primar, preşcolar, gimnazial şi liceal. Domeniile sale de interes sunt: teoria, metodologia şi practica evaluării, teoria şi metodologia curriculumului, formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, educaţia timpurie, pedagogia învăţămîntului primar şi preşcolar, practica profesională şi pedagogică. Dintre volumele publicate: Evaluarea şcolară – un contract pedagogic (2003), Activitatea evaluativă între cogniţie şi metacogniţie (2005), Teoria şi practica evaluării (în colab., 2005), Curriculum pentru învăţămîntul primar şi preşcolar. Teorie şi practică (2006), Teoria şi metodologia curriculumului (în colab., 2006), Teoria şi metodologia evaluării (2010), Referenţialul în evaluarea şcolară (2015), Perspective inovative ale evaluării. Evaluarea digitală (2016), Monografia învăţămîntului din satele Comunei Bobiceşti, Judeţul Olt (în colab., 2018), Evaluarea în educaţie, meritocraţia şi mediocritatea (2019).