- ISBN
- 978-973-46-7724-5
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 1
- Număr pagini
- 344
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- PROFESORUL DE SUCCES
- Domenii
Educația incluzivă. Ghid metodologic vine în sprijinul înțelegerii și aplicării cît mai corecte a practicilor incluzive și în școlile noastre, în speranța că educatorii, învățătorii, profesorii și celelalte categorii de specialiști vor găsi explicații, soluții și sugestii benefice pentru dezvoltarea lor profesională. Materialele incluse în acest volum au rolul de a oferi cîteva repere în proiectarea demersului didactic în acord cu exigențele, valorile și specificul educației incluzive.
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 1
- Număr pagini
- 344
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Integrare, incluziune și educația pentru cerințele speciale • Incluziune școlară, pedagogia diversității și educație diferențiată • Aspecte metodologice în proiectarea unui curriculum diferențiat din perspectiva educației incluzive • Co-teaching sau predarea în parteneriat • Modele de proiecte didactice
Despre autori

Alois Gherguţ este profesor universitar la Facultatea de Psihologie şi ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat. A publicat mai multe volume şi peste 150 de articole care ţin de designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, educaţia incluzivă ş.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii (2016), Educaţia specială. Ghid metodologic (coordonator, 2016), Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale (2018), Educaţia incluzivă. Ghid metodologic (în colaborare, 2019).

Luciana Frumos este doctor în ştiinţele educaţiei, cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde, din anul 2002, susţine cursuri şi seminare de pedagogie şi psihopedagogie specială. Are o experienţă importantă în activitatea cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale dobîndită în învăţămîntul special şi special integrat. Domeniile de competenţă sînt educaţia incluzivă, psihopedagogia deficienţelor senzoriale, competenţa didactică, teoria educaţiei şi teoria instruirii. A mai publicat: Educaţia specială. Ghid metodologic (coautor, Polirom, 2016), Competenţă relaţională în context şcolar (2018, Editura Universităţii „Al.I. Cuza”); studii în volume colective: „Educaţia timpurie incluzivă” (în Dezvoltarea copilului şi educaţia timpurie, coordonat de L. Stan, Polirom, 2016), „«Noi/ei românii» – clivaje în reprezentarea etnoidentitară” (coautor, în Noi şi Europa, coordonat de A. Neculau, Polirom, 2002), precum şi articole de cercetare în jurnale de specialitate, dintre care amintim: „Teachers’ Sense of Efficacy and Responsibility for Students’ Outcomes” (Journal of Innovation in Psychology, Education and Didactics, 19[2], 2015); „Attitudes and Self-Efficacy of Romanian Primary School Teachers towards Including Children with Special Educational Needs in Regular Classrooms” (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 10[4], 2018).