pe bookhub.ro

Romanul Intră Stafia este un tablou al vieții și al istoriei unei lumi. Isabella Hammad, cu un talent desăvârșit, creează o narațiune cutremurătoare, în care stafiile nu se sfiesc să se arate, să intre în scenă și să își joace propriile roluri.

Citeste mai mult
Gabriela AVRAM
3 views

pe citestema.ro

(...) dacă ar fi să ofer un motiv sau două să-i dai o șansă, aș spune că e o carte care nu-ți irosește timpul, se citește ușor și are o candoare pe care eu însumi o caut adesea în literatura românească.

Citeste mai mult
Codruț BACIU
6 views

pe bookblog.ro

Știam că îmi place Saramago, dar recunosc că acest volum m-a delectat mai mult decât mă așteptam, căci imaginarul latin reușește atât de frumos să împace firescul și iraționalul. Personajele lui Saramago suferă de o umanitate profundă, care le lasă să se bucure de micile momente ale mundanului, dar care le condamnă, în egală măsură, la gesturi cu consecințe devastatoare: de la închisorile minții, până la moarte. Dacă vă știți cititori de Sartre, Camus, Ionescu sau Varga Llosa, de ce nu?, atunci musai să puneți pe listă acest volum. Daca vă știți iubitori de sarcasm și ironii fine, asemenea! Dacă sunteți curioși să descoperiți lumi cât se poate de banale în absurditatea lor, atunci merită să îi dați o șansă. De degustat în tihnă! 

Citeste mai mult
Alice TEODORESCU
4 views

pe blog.libris.ro

La capătul lumii și în țara aspră a minunilor (1985) este un hibrid ingenios între parodie SF și fantezie utopică, o poveste despre două lumi diferite, două spații temporale aparte; urmărind coborârea unui om în subteranul kafkian al Tokyo-ului contemporan, Murakami reușește să unească Estul și Vestul, tragedia și farsa, compasiunea și detașarea.

Citeste mai mult
Laura MATE
5 views

în Observator cultural, nr. 1279

Dacă Edward Said, faimosul profesor de la Columbia, oferea, prin al său Orientalism, o altă perspectivă asupra relației istorice dintre Orient și Occident, tânăra prozatoare Isabella Hammad ne livrează o emoționantă narațiune plecând de la datele intrinseci, identitare ale comunității palestiniene căreia îi aparține. (...) Scriitura este una de mare finețe și ne oferă șansa de a descoperi o realmente prozatoare din clasa Elif Shafak sau Azar Nafisi.

Citeste mai mult
Cristina MANOLE
5 views

în Observator cultural, nr. 1279

Profesoară de literatură franceză și fiica lui Ion Caraion, Marta Caraion reconstituie pe filieră maternă, pornind de la mărturia păstrată pe casete a Valentinei și oferită jurnalistului disident Ion Solacolu, nu doar istoria unei familii, ci și legătura acesteia cu un episod firav documentat în istoriografia românească (spre deosebire, de pildă, de pogromurile de la Iași și București): genocidul evreilor din Transnistria, petrecut între octombrie 1941 și primăvara lui 1942.

Citeste mai mult
Ioana TĂTĂRUȘANU
7 views

în Observator cultural, nr. 1279

Nu m-am întrebat care e povestea picturilor lui Claude Monet decât mai târziu, odată cu povestea care avansează. Reflecţia trebuie să se integreze firesc poveştii, nu invers. Dacă cititorul o să afle câte ceva despre Claude Monet, Saint Exupéry sau Rwanda foarte bine, dar lucrul cel mai important este să spui o poveste.

Citeste mai mult
Michel BUSSI în dialog cu Doina IOANID
3 views

în Observator cultural, nr. 1279

Sunt cărţi în care imaginarul e mai puternic. Şi sunt cărţi în care documentarea preia ştafeta, precum ultimul meu roman apărut în Franţa, Les ombres du monde/Umbrele lumii. Genocidul din Rwanda împotriva etnicilor Tutsi a presupus o bună documentare. Partea realului e mare. În Code 612. Cine l-a ucis pe Micul Prinţ?, am citit cărţi despre Saint Exupéry şi am recitit Micul prinţ. Încerc să ţin un echilibru între cele două, imaginaţie şi documentare. Desigur, important este ca documentarea să nu se vadă, iar cititorul să se lase purtat de poveste.

Citeste mai mult
Michel BUSSI în dialog cu Doina IOANID
4 views

pe blog.libris.ro

Orașul și zidurile sale incerte are la bază nuvela omonimă scrisă de Haruki Murakami în 1980 și publicată în revista Bungakukai. Autorul a refuzat însă să o reediteze, considerând că nu reușise atunci să exprime tema așa cum și-ar fi dorit. După patru decenii, Murakami a revenit asupra acelei idei, rescriind complet povestea și transformând-o într-un roman ce explorează, cu profunzimea și melancolia caracteristice autorului, tema căutării de sine, tensiunea dintre dintre lumea interioară și cea din spatele zidurilor, o metaforă pe care pandemia a făcut-o mai actuală ca oricând.

Citeste mai mult
Laura MATE
5 views

pe blog.libris.ro

Umorul, realismul magic, pasiunea pentru muzică se întrepătrund în această relatare plină de fantezie a aventurilor unui adolescent care pleacă de-acasă în căutarea mamei și a surorii dispărute cu mult timp în urmă. Murakami a creat în acest roman o lume fascinantă, în care pisicile vorbesc, peștii cad din cer, iar spiritele își părăsesc trupul, minate de nevoia de dragoste sau de sânge. Descrisă de Kirkus Review ca o „capodoperă demnă de un Nobel”, cartea confirmă pe deplin reputația de povestitor neîntrecut a scriitorului japonez.

Citeste mai mult
Laura MATE
3 views
Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.