- -35%
- ISBN
- 978-973-46-8938-5
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 512
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Educaţia digitală
Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
Autori: Ciprian Ceobanu , Constantin Cucoș , Olimpius Istrate , Ion-Ovidiu PânișoarăValabilitate promotie: 20-02-2025 - 25-02-2025 in limita stocului disponibil.
Îmbogățită cu șase noi capitole, cea de-a doua ediție a Educației digitale aduce în discuție evoluțiile în practica educațională generate de răspândirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții, dar și suita de transformări prin care a trecut aceasta în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19. Studiile reunite în cartea de față converg spre ideea că în societatea zilelor noastre învățarea trebuie să țină cont de provocările mediului digital și să adopte o nouă perspectivă asupra conținuturilor, urmărind flexibilizarea educației prin integrarea oportunităților date de noile tehnologii de informare și comunicare. Pornind de la propriile experiențe, de la repere teoretice, precum și de la rezultatele unor cercetări desfășurate la nivel național și în alte țări, autorii creionează posibile soluții privind formarea elevilor, studenților și cadrelor didactice cu ajutorul tehnologiilor digitale. Volumul oferă un plus de informație pentru identificarea unor modalități de adaptare la viitor și de abordare a provocărilor cu care se confruntă sistemele de învățământ.
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 512
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Cetățenia digitală în contextul societății globale. Noi provocări pentru educație • Cyberbullyingul în context educațional. Ipostaze, implicații, previzionări • Riscurile și siguranța utilizării tehnologiilor informatice în contexte educaționale • Platforme de învățare online. Premise, categorii, caracteristici esențiale • Manualele digitale și formarea competențelor la elevi • Formarea profesorilor pentru educația din zilele noastre. Repere pentru programe eficiente • Dezvoltarea competențelor digitale la persoane în vârstă
Despre autori

Ciprian CEOBANU este profesor doctor şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi. În prezent coordonează activitatea EduTe Lab (Laboratorul de Cercetare în Educație și Tehnologie din cadrul Centrului de cercetare în științele educației din FPSE). Are experiență de cercetare în calitate de coordonator sau membru în echipele de implementare a unor proiecte naționale și internaționale axate pe utilizarea tehnologiei digitale în formarea profesorilor și utilizarea calculatoarelor în educație. A publicat articole şi studii în reviste de specialitate şi volume colective. La Editura Polirom a mai publicat Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic (în colab., 2009), Psihosociologie şcolară (coord., în colab., 2013), Învăţarea în mediul virtual. Ghid de utilizare a calculatorului în educaţie (2016) şi Educația digitală (coord., în colab., ediția I, 2020; ediția a II‑a, 2022). Domeniile principale de interes includ acceptarea și utilizarea tehnologiei și ale IA în contexte educaționale, educația digitală, pedagogia digitală, învățarea virtuală.

Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.
Vezi și http://www.constantincucos.ro

Olimpius ISTRATE este conferenţiar doctor la Departamentul de Formare a Profesorilor, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, unde susţine cursurile: instruire asistată de calculator, medii virtuale de învățare și noile media în educație și formare. În perioada 2002‑2004 a fost cercetător în departamentul Curriculum al Institutului de Științe ale Educației. A coordonat peste 30 de cercetări evaluative și proiecte de utilizare a tehnologiilor digitale pentru a crește calitatea educației. Parcursul său profesional include poziţii precum: cofondator al platformei Academia Online (2003), fondator al programului eLearning.Romania (2005), regional education manager la Intel (2007‑2010), expert evaluator la Comisia Europeană (2006, 2012), cofondator al platformei iTeach.ro (2010), coordonator național al platformei eTwinning (2011), cofondator digitaledu.ro (2015), senior education officer la Federația Crucii Roșii și Semilunii Roșii (2013‑2016), expert în Professional Development Advisory Board pentru European School Education Platform (2022), expert în grupul de lucru pentru European Digital Education Hub (2022), expert în grupul de lucru pentru elaborarea DigComp România (2024), expert în grupul de lucru pentru competențe digitale în învățământul preuniversitar (2024). Din 2010, coordonează activitățile de dezvoltare profesională pentru cadre didactice, pe platforma iTeach.

Ion-Ovidiu PÂNIȘOARĂ, profesor doctor în cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și directorul Departamentului de Formare a Profesorilor al aceleiași universități. Conducător de doctorate în domeniul științele educației și coordonator al programelor de masterat Învățare, inovare și coaching în educație, Master didactic, Mentoratul în educație. Expert și key‑speaker la conferințe naționale și internaționale de educație și în organisme naționale de profil, face parte din echipele care elaborează politici educaționale în domeniul formării cadrelor didactice (membru CNATDCU, președinte al Comisiei Naționale de Învățământ Pedagogic etc.). Din 2012 a inițiat și a susținut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro și a fost o prezență media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). Coordonează colecțiile „Carieră. Succes. Performanțe” și „Profesorul de succes” ale Editurii Polirom. A publicat și lucrări ce vizează apropierea științei de marele public, precum Emoțiile – de la teorie la poezie (vol. 1 și 2, 2018, 2020) ori boardgame‑urile Emotijovia. Jocul emoțiilor, Lumea Emoțiilor, Festina Lente, Provocarea emoțiilor, Calendarul fericirii etc. A publicat numeroase studii și cercetări în domeniu și 31 de cărți, dintre care la Editura Polirom i‑au apărut: Prelegeri pedagogice (în colab., 2001), Comunicarea eficientă. Metode de interacțiune educațională (2003, 2004, 2006, 2008; volum premiat în 2010 de Academia Română), Pregătirea psihopedagogică. Manual pentru definitivat și gradul didactic II (coord. în colab., 2008), Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practică (2009, 2015), trilogia Medaliile succesului (în colab., 2012, 2013, 2014), Managementul resurselor umane (în colab., 2004, 2005, 2016), Ghidul profesorului (2017), Pedagogia învățământului primar și preșcolar (coord. în colab., vol. 1 și 2, 2019), Educația digitală (coord. în colab., 2020, 2022), Enciclopedia metodelor de învățământ (coord., 2022, 2024).