- ISBN
- 978-973-46-8334-5
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 216
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Educaţia emoţional-afectivă
Noi explorări, noi strategii
Autori: Ioan Neacșu , Mihaela Suditu„Relaţia emoţie-afectivitate-motivaţie, nucleu al ritmului calitativ al vieţii, defineşte baza legică a comportamentului autentic, axa reglatoare a conştiinţei şi conduitei cotidiene şi constituie mecanismul explicativ al unora dintre realizările profesiei de educator. Lucrarea de faţă subliniază că avem nevoie de educatori care să cunoască strategiile de abordare responsabilă a logicii, ştiinţei şi artei de îmbunătăţire a conduitei profesionale şi, sub paradigma inteligenţei socioemoţionale, pledează pentru îmbogăţirea repertoriului emoţional-afectiv pozitiv al tuturor actorilor educaţiei – elevi, părinţi, profesori. Cartea demonstrează că această acţiune este strîns legată de promovarea unei interacţiuni echilibrate între emoţii, cogniţie şi valori socio-morale, de instaurarea unui climat emoţional sănătos, stabil, anticipabil şi creativ şi de asigurarea unităţii vieţii mintale, emoţionale, spirituale şi fizice. Sînt propuse cîteva zeci de activităţi şi exerciţii care pot fi rezolvate individual sau în grup şi mai multe serii de argumente logice şi infralogice, exemple şi analize care le vor fi utile elevilor în procesul de autocunoaştere şi pentru a-şi exprima adecvat emoţionalitatea la nivel personal sau de grup. Educaţia emoţional-afectivă este un volum necesar educatorilor şi elevilor şi util părinţilor, redefinind rolul şcolii în termeni de transfer al formativului afectiv dinspre familie spre procesul de învăţămînt şi de creştere a rezilienţei emoţionale a tuturor actorilor educaţionali.” (Autorii)
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 216
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Sănătatea socioemoţională. Semnificaţii şi întemeieri psihopedagogice • Emoţional şi afectiv în grupul educaţional: valenţe integratoare • Programe formative şi practici de pregătire emoţională • Matricea evaluării emoţional-afective a elevului – instrumente de cunoaştere primară • Strategia exerciţiilor aplicativ-novatoare
Despre autori
Ioan Neacşu, prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate. Dintre cele mai recente volume publicate la Polirom menţionăm: Neurodidactica învăţării şi psihologia cognitivă (2019), Educaţia la Centenar (coord. în colab., 2018), Psihologia educaţiei (coord., 2018), Metode şi tehnici de învăţare eficientă (2015).
Mihaela Suditu, prof. dr., decan la Facultatea de Litere şi Ştiinţe, Departamentul Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti. Doctor în ştiinţe ale educaţiei la Universitatea din Bucureşti. Predă cursuri de teoria şi metodologia instruirii, didactica predării ştiinţelor educaţiei, programe de educaţie emoţională în grădiniţă şi şcoală, managementul carierei şi dezvoltare personală. Autor, coautor sau coordonator a zece volume şi peste 75 de studii şi articole ştiinţifice publicate în volume şi reviste din ţară şi din străinătate. Coordonator şi membru în echipe de proiecte de cercetare-dezvoltare internaţionale şi naţionale. Dintre lucrările publicate, menţionăm: Violence Prevention and Safety Promotion in Higher Education Settings (ed. în colab., 2017), Inteligenţa socioemoţională, competenţă a profesiei didactice (2009).