- La reducere!
- -40%
- ISBN
- 978-973-46-8439-7
- An apariție
- 2021
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 160
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
Abilităţi sociale în tulburarea din spectrul autismului
Evaluare și intervenții psihopedagogice
Autori: Cristina CostescuValabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
Abilitățile sociale sînt un set de comportamente și cunoștințe specifice indispensabile în dezvoltarea și creșterea capacității de adaptare la mediu a oricărei persoane. Dezvoltarea lor este cu atît mai importantă în cazul persoanelor cu tulburare din spectrul autismului, ale căror interacțiuni sociale sînt îngreunate și necesită sprijin suplimentar atît din partea specialiștilor, cît și a familiei. Elaborat de o echipă de specialiști în psihopedagogie specială, volumul își propune să identifice și să clasifice abilitățile sociale caracteristice în contextul unui astfel de diagnostic și să prezinte metode și tehnici pentru dezvoltarea lor. Îmbinînd un cadru teoretic detaliat cu modele practice, volumul oferă cititorilor o imagine de ansamblu a evaluării și intervenției psihopedagogice validate științific în tulburarea din spectrul autismului, adresîndu-se atît specialiștilor din domeniu care interacționează cu copii și adolescenți, cît și părinților acestora.
- An apariție
- 2021
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 160
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Abilitățile sociale în tulburarea din spectrul autismului • Evaluarea abilităților sociale la copiii cu TSA • Tehnici de intervenție pentru dezvoltarea abilităților sociale ale copiilor cu TSA • Atitudini ale specialiștilor cu privire la utilizarea poveștilor sociale • Modalități de testare a eficienței poveștilor sociale • Ghid practic de realizare a poveștilor sociale și a conversațiilor pe benzi desenate • Modele de scenarii sociale pentru dezvoltarea abilităților sociale
Despre autori
Cristina Costescu este lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Psihopedagogie Specială, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Babeş‑Bolyai” din Cluj‑Napoca. A finalizat studiile doctorale în 2014, în cadrul Şcolii Doctorale Psihodiagnostic şi Intervenţii Psihologice Validate Ştiinţific din cadrul aceleiaşi universităţi. Are o experienţă vastă în dezvoltarea şi testarea intervenţiilor psihopedagogice pentru copiii cu tulburări de neurodezvoltare, care pot fi utilizate atît în mediul educaţional, cît şi în practica privată. A coordonat mai multe proiecte de cercetare naţionale, care investighează eficacitatea intervenţiilor mediate de instrumente tehnologice în dezvoltarea abilităţilor sociale şi a funcţiilor executive la copiii cu TSA (granturi naţionale: Metode inovative de investigare a comprehensiunii în cadrul poveştilor sociale la copiii cu TSA; Funcţii executive şi strategii de reglare emoţională în dezvoltarea tipică şi atipică; Utilizarea roboţilor sociali pentru prevenţia tulburărilor emoţionale la copiii cu TSA). A publicat peste 40 de articole ştiinţifice în reviste relevante din domeniu (precum Journal of Autism and Developmental Disorders, Review of General Psychology, Journal of Clinical Medicine) şi a susţinut prezentări la conferinţe, ceea ce evidenţiază interesul său pentru dezvoltarea metodelor de evaluare bazate pe dovezi ştiinţifice şi a intervenţiilor psihopedagogice. Este psiholog practician cu o experienţă de peste zece ani în domeniul intervenţiilor pentru copii.