- La reducere!
- ISBN
- 978-973-46-7888-4
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 9
- Număr pagini
- 232
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
„Problematica autonomiei, ca o competență transversală ce generează sau structurează competențe mai complexe, este vizată de lucrarea Genovevei Farcaș cu mult echilibru și discernămînt pedagogic, în cunoștință de cauză și cu dovezi teoretice, dar și faptic-constatative. Chiar dacă acest concept a stîrnit numeroase polemici și a inspirat multe filosofii educaționale, cartea ne ajută să ne orientăm într-un cîmp reflexiv complex și să generăm conduite autonome începînd cu vîrsta preșcolarității, dar în strînsă corelație cu un cadraj axiologic ce ține cont de determinările persoanei și ale timpului. Cu acest prilej, publicul s-ar putea edifica în legătură cu «pedagogia» autonomiei, un miraj al căutărilor educaționale moderne, ar evita excesele și falsele soluții și ar viza realizarea unei educații integrale în care autonomia copilului devine atît țintă, cît și mijloc.” (Constantin Cucoș)
„Școala prezentului, dar mai ales cea a viitorului sînt chemate să creeze ancore educaționale puternice pentru formarea autonomiei copiilor și tinerilor, din perspectiva pregătirii lor pentru viața de dincolo de zidurile școlii, a educației permanente de calitate. Lucrarea de față, inedită în literatura pedagogică românească tocmai prin abordarea acestei teme de interes, precum și prin analiza exhaustivă, deopotrivă teoretică și praxiologică, aduce în discuție educația pentru autonomie, ca răspuns la problematica lumii contemporane, și implicit necesitatea dezvoltării unor noi practici educaționale în mediul școlar și familial. Valorificînd rezultate ale unor cercetări privind practicile de sprijinire a autonomiei copilului, autoarea invită cititorii, studenți, profesori, dar și părinți interesați de formarea comportamentelor autonome începînd de la vîrstele mici, să descopere ce este autonomia și cum se poate construi aceasta.” (Teodor Cozma)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 9
- Număr pagini
- 232
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Genoveva FARCAȘ este profesoară de pedagogie la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, doctor în științele educației și cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”. A absolvit Școala Normală „Vasile Lupu” din Iași ca șefă de promoție, apoi Facultatea de Filosofie, secția pedagogie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, urmând un masterat în educație integrată. În 2010 și‑a susținut teza de doctorat în științele educației cu teza Formarea autonomiei personale și sociale a preșcolarului. Coordonează lucrări pentru obținerea gradului didactic I, este membră în diverse comisii naționale organizate la nivelul Ministerului Educației. A publicat cărți de specialitate: Pedagogie. Fundamente ale pedagogiei. Teoria și metodologia curriculumului. Educația pentru cunoașterea științifică (2008, coautor) și Evaluarea elevilor din ciclul primar. Repere teoretice și aplicații (2006). Este coautoare a unor auxiliare curriculare: Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică. De la metoda grafică la metoda algebrică (2007), Să descoperim secretul ortogramelor. Aplicații pentru elevii din clasele a III‑a – a IV‑a și îndrumări metodice pentru învățătorii/profesorii din învățământul primar (2009) şi Să aprofundăm limba română – curriculum auxiliar pentru dezvoltarea competențelor de limba română (2010). La Editura Polirom a mai publicat Autonomia copilului de vârstă mică. Repere pedagogice (2019) şi Matematica pe înţelesul şcolarilor. Metode de rezolvare a exercițiilor și problemelor de matematică (coautoare, 2022).