Didactica matematicii şi informaticii pentru învăţămîntul primar
Autori: Geanina Havârneanu
Prefaţă de Oana Constantinescu
Volumul tratează o temă de actualitate în realitatea educaţională românească, şi anume modalităţile de predare a noţiunilor matematice în clasele primare, dar şi a primelor noţiuni de programare într-un limbaj formal, într-o manieră riguroasă, creativă, integrată şi modernă, într-o viziune interdisciplinară în care elementele de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) sînt adaptate pentru a fi parte componentă a experienţelor educaţionale. Cartea de faţă este rodul experienţei la catedră a autoarei ca profesor metodist al colegiului pedagogic şi al studiului metodicii predării matematicii şi informaticii în cadrul activităţii didactice de predare şi îndrumare a studenţilor de la specializarea Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar (PIPP). Volumul se constituie într-un ghid de bune practici cu sferă largă de adresabilitate, ce include elevii colegiului pedagogic, studenţii Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, specializarea PIPP, studenţii masterului Didactici Aplicate în Învăţământul Primar (DAIP), dar şi învăţătorii, institutorii şi profesorii care doresc să-şi consolideze cunoştinţele de didactica matematicii şi informaticii, să înveţe tehnici noi de predare şi să integreze elementele de tehnologia informaţiei în activitatea didactică.
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 1
- Număr pagini
- 328
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Elemente introductive despre formarea noţiunilor matematice • Modalităţi de introducere a principalelor noţiuni matematice studiate în învăţămîntul primar • Rezolvarea şi compunerea de probleme • Proiectarea şi interpretarea probelor de evaluare în învăţămîntul primar • Rolul mijloacelor de învăţămînt, al materialelor didactice şi al TIC în formarea noţiunilor matematice • Programa şcolară pentru disciplina opţională Informatică pentru învăţămîntul primar • Limbaje de programare, editoare şi softwareuri educaţionale care pot fi utilizate în cadrul opţionalului de informatică în clasele I-IV
Despre autori
Geanina Havârneanu este absolventă a Facultății de Matematică a Universității „Al.I. Cuza” din Iași (1986). Are un master în psihologie (relații umane și comunicare, 2007) și un master în matematică (didactica matematicii, 2009). A obținut titlul de doctor în Ştiințe ale Educației (Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității „Al.I. Cuza” din Iași, 2012), cu teza intitulată „Strategii și metode de stimulare a creativității prin predarea matematicii”. Este profesor metodist și profesor mentor la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, iar din 2014, profesor asociat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității „Al.I. Cuza” din Iași, Departamentul Pedagogia Învățămîntului Primar și Preșcolar. Este un colaborator constant al revistei Recreații Matematice, a publicat două volume ce tratează stimularea creativității prin predarea matematicii, precum și o serie de articole științifice în reviste cu factor de impact, în domeniul metodicii predării matematicii în învățămîntul primar.