- La reducere!
- -40%
- ISBN
- 978-973-46-6358-3
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 704
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Psihologie
- Domenii
Intervenţii psihologice în şcoală
Manualul consilierului școlar
Autori: Violeta EneaValabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
Prefață de Adriana Băban
„Școala oferă spațiul, cadrul și reperele de dezvoltare pentru o categorie largă de vîrstă. Nu întotdeauna însă viața unui copil sau adolescent este generoasă cu acesta; blocaje, debusolare, situații de criză pot interfera și scurtcircuita «seninătatea» vîrstei, iar lipsa de suport în astfel de situații crește riscul pentru eșec și abandon școlar. Ghidul de față satisface nevoile și exigențele unui consilier școlar dornic să afle abordările contemporane în munca cu elevul, părintele și profesorul. Tematica acoperă o arie largă de probleme și activități tipice: de la evaluarea elevului la consilierea de grup, de la intervenția în doliu la prevenția suicidului, de la consilierea în cazurile de viol, abuz și adicție la dezvoltarea personală a elevului. Consilierul școlar are nevoie pentru formarea sa și în munca de zi cu zi de un astfel de material și instrument de lucru, iar beneficiarii direcți sunt nu doar consilierul școlar, ci și elevul, părintele, profesorul și comunitatea școlară.” (Adriana Băban)
„Consilierea școlară este într-o continuă evoluție și transformare, iar consilierii școlari pot reprezenta o resursă importantă în educație. Doar prin aplicarea unui model de consiliere școlară bazat pe date și pe utilizarea unor programe de intervenție a căror eficiență a fost demonstrată prin cercetare se poate crește calitatea activității desfășurate de consilierii școlari. Din această perspectivă, volumul propune numeroase exemple de programe validate științific utilizate în întreaga lume și programe dezvoltate de specialiști autohtoni, care pot îmbunătăți activitatea la cabinetele de asistență psihopedagogică. Adresat tuturor celor implicați în procesul educațional românesc, acest volum demonstrează că asistența psihopedagogică din țara noastră ar putea ajunge la nivelul profesional din alte state care au investit cu adevărat în educație.” (Violeta Enea)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 704
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Medierea conflictelor în școală • Consilierea de grup • Prevenirea tulburărilor de comportament • Programe de intervenție pentru depresie • Bullying și cyberbullying • Suicidul – prevenție, intervenție • Consilierea copilului expus situației de abuz
Despre autori
Violeta Enea este conferenţiar doctor în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi, şi psihoterapeut format în hipnoză clinică şi terapie ericksoniană. Susţine cursuri de evaluare psihologică şi psihodiagnostic clinic şi a publicat, la Editura Polirom, volumele Anorexia nervoasă. Teorie, evaluare şi tratament (în colab., 2012), Bulimia nervoasă. Teorie, evaluare şi tratament (în colab., 2016) şi Tulburările de comportament alimentar şi obezitatea la copii şi adolescenţi (în colab., 2017) şi a coordonat, la aceeaşi editură, volumele Evaluarea psihologică. Manualul psihologului clinician (în colab., 2017) şi Intervenţii psihologice în şcoală. Manualul consilierului şcolar (2019). Este autorul a numeroase studii empirice publicate în reviste cu impact la nivel internaţional.