- Nou
- ISBN
- 978-630-344-219-8
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 520
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Pedagogie universitară
Autori: Nicoleta Laura Popa , Ciprian Ceobanu , Constantin Cucoș
Având în vedere deficitul semnificativ în pregătirea psihopedagogică a cadrelor universitare, în contextul unui cadru legislativ și curricular insuficient dezvoltat în această direcție, volumul propune o abordare sistematică și aplicată a formării didactice universitare, vizând nu doar argumentarea necesității unei astfel de formări, ci și oferirea unor repere teoretice, strategice și practice pentru conturarea profilului profesorului universitar ca mediator al cunoașterii. Pedagogie universitară reunește contribuții ale specialiștilor în științele educației, psihologi și practicieni universitari, într-o încercare de a construi un suport curricular orientat spre formarea inițială și continuă a profesorilor universitari.
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 520
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori

Nicoleta Laura Popa (n. 1977) este doctor in Stiintele Educatiei, titlu obtinut la Universitatea Radboud din Nijmegen, Olanda. Lucrarea de doctorat – Romanian Teachers of the Gifted: Empathy and Accuracy in Perceiving Students’ Characteristics – a fost publicata la editura universitatii olandeze. Este lector universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza” Iasi si a beneficiat de numeroase stagii de documentare si formare in strainatate. A publicat studii pe teme psihopedagogice de actualitate in volume colective, dar si in Analele Universitatii „Al.I. Cuza”, Seria Stiintele Educatiei. Domenii de competenta: metodologia cercetarii educationale, teoria evaluarii, managementul clasei, psihopedagogia talentelor.

Ciprian CEOBANU este profesor doctor şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi. În prezent coordonează activitatea EduTe Lab (Laboratorul de Cercetare în Educație și Tehnologie din cadrul Centrului de cercetare în științele educației din FPSE). Are experiență de cercetare în calitate de coordonator sau membru în echipele de implementare a unor proiecte naționale și internaționale axate pe utilizarea tehnologiei digitale în formarea profesorilor și utilizarea calculatoarelor în educație. A publicat articole şi studii în reviste de specialitate şi volume colective. La Editura Polirom a mai publicat Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic (în colab., 2009), Psihosociologie şcolară (coord., în colab., 2013), Învăţarea în mediul virtual. Ghid de utilizare a calculatorului în educaţie (2016) şi Educația digitală (coord., în colab., ediția I, 2020; ediția a II‑a, 2022). Domeniile principale de interes includ acceptarea și utilizarea tehnologiei și ale IA în contexte educaționale, educația digitală, pedagogia digitală, învățarea virtuală.

Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.
Vezi și http://www.constantincucos.ro