- ISBN
- 973-9248-08-x
- An apariție
- 1996
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 128
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 147x205
- Colecție
-
COLLEGIUM
>
Științele educației
- Domenii
-
Omul - o altfel de fiinta • Educabilitatea - o dimensiune umana • Omul - fiinta culturala • Educatia ca dialectica a transmiterii culturii • Valori - Obiective - Continuturi • Idealul educativ, valorile si modelele culturale • De la idealul educativ la obiectivele educationale • De la obiective la continuturi •Educatia pentru schimbare • Despre un trecut foarte recent si un viitor ca o furtuna • Educatie, schimbare, prospectiva • Schimbarea educatiei, educatia pentru schimbare • Citeva obiective ale educatiei pentru schimbare • Cazul tarilor din Est - dificultati specifice • Schita pentru o pragmatica a educatiei pentru schimbare • Misiunea Universitatii • Univers - Universitate - Universalitate • Pierre Bourdieu si obiectivarea Universitatii • Despre un proiect de reforma a Universitatii
Despre autori
Liviu Antonesei (n. 1953) este doctor in stiintele educatiei, profesor la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza” din Iasi. Domenii de competenta: introducere in stiintele educatiei, metodologia cercetarii, antropologia culturii. De asemenea, este scriitor, membru al PEN Club si ASPRO si jurnalist. Fondator si presedinte al revistei de cultura Timpul. Membru al Asociatiei Internationale a Sociologilor de Limba Franceza si al board-lui stiintific al International Journal of Humanistic Ideology. A debutat in 1988 cu volumul de eseuri Semnele timpului. Autor a opt volume de literatura (poezie, proza, eseu) si a noua volume in domeniul disciplinelor antropologice (stiintele educatiei, istoria, sociologia si filosofia culturii, stiinte politice). La Editura Polirom a mai publicat: Jurnal din anii ciumei, 1987-1989. Incercari de sociologie spontana (1995), Paideia. Fundamentele culturale ale educatiei (1996), O prostie a lui Platon. Intelectualii si politica (1997), Managementul universitar: de la viziunea conducerii la misiunea de succes (in colaborare, 2002), O introducere in pedagogie. Dimensiuni axiologice si transdisciplinare ale educatiei (2002), Literatura, ce poveste! Un diptic si citeva linkuri in reteaua literaturii (2004), Polis si Paideia. Sapte studii despre educatie, cultura si politici educative (2005).