- ISBN
- 978-973-46-8883-8
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Cuvânt înainte de Constantin Cucoş
Competențele digitale de primă instanță, la profesori și la elevi, nu mai sunt suficiente astăzi pentru o educație virtuală, ci sunt necesare contexte didactice gândite explicit în acest sens. Lucrarea Roxanei Apostolache încearcă să răspundă unor întrebări și dileme legate de competența pedagogică necesară în predarea online, dileme amplificate de contextul epidemiologic actual, și să contribuie la formarea unui set de abilități specifice acestui domeniu. Venind în ajutorul profesorilor care vor să știe cum să-și planifice și să-și organizeze eficient activitatea didactică online, volumul propune un model general de proiectare a acesteia, pe care apoi îl particularizează la o unitate de învățare, respectiv o lecție. Autoarea abordează și diferite situații de învățare în mediul virtual, modalitățile în care pot comunica elevii în astfel de medii și efectele acestui tip de educație asupra dezvoltării socio-emoționale. Pe lângă strategii de predare, le oferă profesorilor și soluții pentru măsurarea și aprecierea rezultatelor obținute de elevi în acest context formativ, prezentând câteva metode și instrumente de evaluare. Volumul se adresează tuturor actorilor educaționali integrați în sistemul de învățământ și nevoii lor de a gestiona cât mai eficient cerințele și exigențele predării digitalizate.
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Caracteristici ale competenței pedagogice • Modele sintetice ale competenței pedagogice digitale • Modele de instruire în context digital • Tipuri de comunități și modele de învățare virtuală • Ameliorarea efectelor educației online asupra dezvoltării socio-emoționale • Reconfigurarea practicilor evaluative în era digitală • Metode și strategii de evaluare în mediul virtual • Programe de formare a competenței pedagogice digitale
Despre autori
Roxana Apostolache este doctor în ştiinţele educaţiei cu o teză despre evaluarea competenţei psihopedagogice în învăţământul preuniversitar din perspectiva asigurării calităţii. În prezent, este lector universitar la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic. Are lucrări publicate şi articole ştiinţifice în domenii precum: educaţia online, competenţa psihopedagogică, comunicarea didactică, managementul clasei de elevi, educaţia adulţilor, fiind autoarea cărţii Competenţă şi calitate. Repere ale evaluării profesorului (2012) şi coautoare a volumului Introducere în managementul clasei de elevi (2010). S-a implicat în proiecte şi stagii internaţionale de formare pentru utilizarea noilor tehnologii informaţionale în educaţie, având preocupări legate de dezvoltarea competenţelor pedagogice în context digital.