pe catavencii.ro
E mult umor, adesea involuntar, în acest volum despre femeile scriitoare. Cu ocazia asta am descoperit, la unele dintre autoarele ce își spun părerea despre felul în care le receptează bărbații literatura, sensibilități la care nu m-aș fi gîndit. Dacă, de pildă, un comentator strecoară printre elogiile la adresa artei unei autoare ș
Citeste mai multpe bookblog.ro
Obsesia pentru detalii, atît exterioare, cît și interioare, accentul descriptiv pus uneori în detrimentul narativului, construiesc un roman psihologic care te ține în același timp lîngă personaje, dar și în afara lor, ceea ce îi taie din impact pînă la final. Însă răsturnările de situație și finalul incert, din punctul meu de ve
Citeste mai multpe Blog Cărturești
Fără îndoială, Copilăria lui Kaspar Hauser (Polirom) este cel mai bun din serie, chiar, îndrăznesc să spun unul dintre cele mai bune ro apărute în ultimii ani. Bogdan-Alexandru Stănescu, traducător, editor, coordonator, poet, scriitor, rupe norma pentru ce înseamnă povestire autohtonă și creează un univers de care vă veți atașa
Citeste mai multpe blog.goethe.de
A început ca o colecție de povestiri. Aveam niște nuclee narative, aveam niște imagini, aveam niște poeme pe care doream să le dezvolt, dar în mintea mea le-aș fi abordat cu voci diferite, aș fi jonglat cu persoanele și timpurile, cu stilurile și influențele. Însă cînd am început să scriu m-am instalat atît de bine în vocea acest
Citeste mai multîn Observator cultural nr. 873
Mircea Mihăieș reface acest scenariu simbolico-imaginativ, raportîndu-se concomitent la operă și la biografie. De mult nu am mai citit o decriptare a biografiei care să reliefeze atît de bine sensurile operei. În sprijinul acestei afirmații pot fi oferite foarte multe exemple, de la informațiile legate de familia scriitorului pînă la is
Citeste mai multîn Orizont nr. 6
Alex Tocilescu nu se poticneşte în convenţiile ce dau dureri de cap scriitorului burghez: ghergheful spaţio-temporal, relaţiile cauzale în desfăşurarea şi corelarea evenimentelor, motivarea personajelor. Începe in medias res şi stă acolo pînă la sfîrşit. Transgresează cu naturaleţe nu doar mai multe genuri deodată, ci şi frontie
Citeste mai multîn Orizont nr. 6
În Cel care cheamă c inii, recurenţa unor imagini sau evenimente conferă acestora un caracter simbolic. Ancora pare să fie radiografia unor gînduri în detrimentul unei auto-analize fiziologice. Adresarea directă nu este numai o caracteristică formală a cărţii, ci şi o dimensiune integrală a conţinutului, a caracterului acestuia de m
Citeste mai multpe semnebune.ro
Teodorovici a știut mereu să creeze personaje interesante și rotunde, dar se pare că realitatea i-a livrat unele dintre cele mai insolite și adevărate, în toate sensurile, de pînă acum. Pentru că, așa cum scria pe o plăcuță găsită de el la gunoi, fotografiată și pusă pe FB, „writing is the only way of life”, viața îi și of
Citeste mai multpe adevarul.ro
Am bănuit la un moment dat că voi avea ezitări, le-am trecut, cred, şi într-un pasaj din carte. Dar, cînd am terminat-o, am trimis-o imediat unor prieteni, scriitori sau critici literari, pentru o opinie. Toate aceste opinii s-au sfîrşit cu îndemnul: public-o, merită. Aşa încît am trimis-o la editură fără să-mi mai fac prea multe g
Citeste mai multpe catavencii.ro
Îl știam pe Marius Oprea ca poet, apoi ca jurnalist și istoric. Nu m-am mirat că s-a apucat de roman. Mă întrebam doar cînd o va face. Anul trecut a scos Turma păstorului mut, iar de curînd a publicat un al doilea roman, în continuarea celui dintîi, folosind cam aceeași mixtură de fantastic și memorialistică în care personajul
Citeste mai mult