pe revista22.ro
În impozantul volum Revoluţia Rusă. Tragedia unui popor scris de istoricul britanic Orlando Figes regăsim una dintre cele mai ample analize ale Rusiei prerevoluţionare (adică înaintea anului 1917 şi înaintea izbucnirii Primului Război Mondial). De ce este atît de importantă această ecografie corectă şi pertinentă a ţarism
Citeste mai multîn Dilema veche nr. 694
În proza lui Tocilescu există irumperi de imposibil (animale vorbitoare, personaje biblice), dar fantezia nu transformă şi nu destabilizează realul (doar îl contrariază, uneori nici atît), nu uluieşte prin desfăşurarea ei în termenii supranaturalului absolut, pur şi simplu aduce o notă onirică, de absurd sau de farsă. Unele proze pa
Citeste mai multpe blog.carturesti.ro
Acest puzzle, legăturile dintre personaje, coerența lumii din blocul din Pereți subțiri, dacă vorbim despre strucura cărții, m-a provocat. Am tot schimbat ordinea povestirilor, le-am tot „montat” pînă mi s-a părut că funcționează împreună. (...) M-am inspirat din tot ce mi-am imaginat că ar putea fi dincolo de niște u
Citeste mai multîn Observator cultural nr. 876
Ceea ce frapează de la bun început în această carte – surprinzătoare prin eterogenitatea tipurilor de discurs utilizate de autor – este obsesia recuperării prin scris a identităţii personale, ameninţate de istorie. Rememorarea trecutului este un bun prilej de a analiza efectele pe care le are asupra destinului individual o istorie trau
Citeste mai multîn Dilema veche nr. 695
O galerie de personaje pitoreşti, marginale, evocate cu multă căldură, personaje care populează şi colorează ca un circ orăşelul de lîngă fabrica de armament. Care orăşel, după Revoluţie, ajunge să semene „curţii interioare a unui penitenciar”: oamenii au plecat în lume sau au murit, pădurea a fost tăiată, fabrica a fost v
Citeste mai multpe cititoriferoce.weebly.com
Atmosfera romanului e una aparte, încă de la începutul acțiunii - vînzoleala specifică curților boierești, limbajul colorat al țigăncilor din casă, agitația tuturor de la primele ore ale dimineții, relaxarea evidentă a stăpînilor în mijlocul haosului. Te simți captiv într-o lume pe care o știi pierdută pentru totdeauna, ai vrea
Citeste mai multpe amosnews.ro
Veronica D. Niculescu este scriitor și traducător. A publicat mai multe volume de proza scurtă, peste douăzeci de traduceri și a obținut mai multe premii. Cartea de față este însă primul ei roman. Unul surprinzător din mai multe puncte de vedere, cu o structură circulară, închizînd o parte care se desfășoară pur și simplu î
Citeste mai multpe constantinpistea.ro
Acum cîţiva ani, cînd Statul Islamic încă nu era ce este astăzi, o jurnalistă din Franţa a avut curajul de a intra într-un joc cu unul dintre liderii acestei organizaţii. Jocul lor de la distanţă, care a implicat dese convorbiri pe Skype, a ajuns pînă în punctul în care respectivul, Abu Bilel, a cerut-o pe jurnalistă de soţie, iar
Citeste mai multpe ziarulmetropolis.ro
Are povestiri scurte, pline de umor, are o imaginație nebună (e un clișeu, adică e adevărat), și face, de aceea, ce vrea el în povestiri. Exemplu: într-o zi sună un moș la Tocilescu la ușă. Moș cu barbă albă, nu așa. Era Dumnezeu, bineînțeles. Cutare-cutare, Dumnezeu își pierduse pisica (poate aveți și dumnevoastră pisică ș
Citeste mai multpe ziarulmetropolis.ro
Cel mai nou roman de Orhan Pamuk ne poartă în Turcia de la jumătatea anilor ʼ80, mai întîi în cartierul Beșiktaș, din Istanbul, și mai apoi pe un teren pustiu, de lîngă un mic orășel de provincie, acolo unde un meșter fîntînar și tînărul său ucenic sapă o fîntînă, așa cum se făcea cîndva, spunîndu-și povești cu tîlc
Citeste mai mult