in Romania literara nr. 51-52
Liliana Corobca incruciseaza numeroase mituri, in care personaje cu lipici fac in asa fel incit istoria sa rataceasca armonios in cititori. Asistam la povesti canibalice, la altele miraculoase, coborind, sistematic, in istoria recenta (de pilda, ne gasim nu in Transnistria, ci in Transhistria). De la femei-regine la femeile-gardian, vrajitoare bune
Citeste mai multin Ramuri nr. 3
asculta cum pling parantezele: o poezie suprarealist-ludica si, in acelasi timp, lucid-melancolica (de altfel, poeta care a publicat la inceputuri in Povestea vorbii, suplimentul Ramurilor condus de Miron Radu Paraschivescu, se revendica, in interviuri, de la onirismul estetic), „aranjind”, asadar, scintilatiile absurd-imprevizibile in
Citeste mai multin Observator cultural nr. 814
Amplu documentata, bazata preponderent pe metoda interviurilor multiplu focalizate cu participanti la cenaclu si pe cercetarea arhivelor disponibile, lucrarea lui D.P.-D. ofera o baza de date inconturnabila pentru orice investigatie viitoare a fenomenului, o descriere densa a mediului institutional, dublata de o imersiune in intimitatea unei epoci
Citeste mai multin Observator cultural nr. 814
Lina de aur… poate fi privita, desigur, si ca insumare a unor preocupari mai vechi ale autorului, concretizate in editarea mai multor calatori romantici. Capacitatea de a face istoria literara atractiva, nu doar pentru specialisti, ci si pentru un public general cultivat, fara a abandona rigorile expertizei profesionale, este din ce in ce m
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 518
Pentru a-i convinge pe cei care nu au facut-o inca sa citeasca cartile scriitorului, o parte dintre redactorii Alecart au prezentat citeva impresii personale asupra celor doua romane, Cristian Teodorescu numindu-i in gluma „un fel de avocati literari ai mei”. Aflam astfel, de la Bianca Simon, ca Soseaua Virtutii. Cartea Ciinelui este &b
Citeste mai multin Timpul
Bucuria Americii de peste pogrom este uneori caustica, alteori dulce ca mierea. Bucuria vine „de peste pogrom”. Ceea ce face autorul aici poate fi trecut in ceea ce numesc „o contraistorie” a evreilor din Iasi, a pogromului de la Iasi, o contraistorie sincera, lipsita de ocolisuri. In raspar cu istoria oficiala, prezentata i
Citeste mai multpe pressone.ro
Adevarata valoare a cartii sta insa in puterea ei de a oferi identitate si de a explica anii ᾽90 celor care nu i-au trait, si carora le pot lipsi niste legaturi cauzale in intelegerea lumii de astazi. La nivelul acesta se vede stofa de redutabil povestitor a lui Cristian Teodorescu, caruia ii reuseste o ampla lectie de istorie sociala intr-o
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Cristian Teodorescu – jurnalist redutabil si bun cunoscator al societatii si politicii romanesti postdecembriste – ne ofera un roman de exceptie, frisonant si extrem de puternic al „lumii noi” romanesti, postcomuniste. Istoria olfactiva si gastronomica – cu amestecul ei de grosolanie, necizelare si rafinare treptata a
Citeste mai multpe www.art7.fm
Sexualitate si societate: istorie, religie si literatura este deja pledoaria cea mai consistenta tocmai pentru a pricepe ca sexualitatea reflecta si impune un model de societate. (…) Stilul lui Oisteanu nu e in nimic erotizant – nici macar printr-o secundara sau tertiara aluzie. Și cum ar fi fost, devreme ce exemplele selectate si
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 511
Anii de aur are totul: ritm, stil, miracol. Personajul lui Ali – un muzician, un imigrant, un copil al razboiului, la fel ca Ali cel real – rataceste intre trecut si ce va urma, intre orase si tari si femei si droguri, cinta alaturi de niste pusti si spera la renastere. E incredibil cit se pot droga acesti oameni – el si pustii! N
Citeste mai mult