pe filme-carti.ro
O noua speranta este o carte in stil clasic, despre viata unei femei nefericite si misterioase din aristocratia Parisului. Ramine pentru cititor sarcina de a descoperi daca aceasta femeie poate deveni cu adevarat fericita prin iubire sau iubirea, in cazul ei, este doar o amagire.
Citeste mai multpe bookhub.ro
Este o carte despre eliberare, despre bucuria de a-ti cunoaste radacinile si de a-ti visa prezentul. O carte cu parfumuri amestecate, cu intarsii metaforice de o rara prospetime. Luminata de flacarile rugului aprins in curte, sub nuc, in care cele doua femei arunca, de fapt, un trecut care pulseaza ca o masea. Crengi, smocuri de iarba. In jurul rug
Citeste mai multin Observator cultural nr. 816
Morala: dupa orice revolutie (in care cliseul se traieste pina la capat), fictiunea devine singura apta sa depuna marturie despre viata care e, tot mai mult, in alta parte. In Viata fictiunii… Radu Cosasu atinge, ca niciodata in alte carti, un dramatism ultimativ al depozitiei, iar in ultimele pagini nu mai e „fragedie”, ci trage
Citeste mai multin Observator cultural nr. 816
A doua parte a cartii aduce in scena un nou personaj si complica putin „schema lucrurilor”: fostul sef al cenzurii, Artur Reznicek, ii scrie epistole patimase, modulante ca ton, lui Oscar Rohrlich (pentru necunoscatori, „primul nume” al lui Radu Cosasu), tocmai pentru ca nu-i poate scrie lui Cosasu, cel ce-i dedica in Dilema
Citeste mai multin Observator cultural nr. 814
Trilogia Corso confirma ideea lui Kundera, potrivit careia anumite fapte, desi tin de istoria recenta, nu pot fi povestite decit intr-un roman. Iar faptul ca se ride foarte mult in celelalte doua romane incluse de Daniel Vighi in tripticul sau, Operatiunea Aubade si Minunatele afaceri ale capitalistului Ilie Sfeic, ne arata o altfel de atitudine in
Citeste mai multin Observator cultural, nr. 826
Ultimul capitol al vastei si documentatei lucrari Sexualitate si societate. Istorie, religie si literatura a lui Andrei Oisteanu, aparuta de curind la Editura Polirom, descrie unul din cele mai „scandaloase” capitole din istoria avangardei romanesti: fronda pornografica a tinerilor Geo Bogza, H. Bonciu, Gherasim Luca, Aurel Baranga, Jul
Citeste mai multin Observator cultural
A. P.: Care sint riscurile pe care ti le-ai asumat in obiecte umane? De ce ti-a fost cel mai frica? T. D.: (...) Legat de prima parte a intrebarii tale, am senzatia ca am riscat in obiecte umane, involuntar, destul de putin. Desi in cartea asta se afla prea multa carne si cruzime, prea putina lumina si speranta. Adica lucruri care ar putea indepa
Citeste mai multin Observator cultural
Spuneam ca vitalitatea scrisului lui Georghe Craciun s-ar datora, in buna masura, faptului ca, in cartile/textele sale, interesul pentru (generic vorbind) concret merge impreuna cu predispozitia pentru conceptualizare. Adaug ca aceasta vitalitate este una paradoxala, intrucit, cum am aratat, ea se naste tocmai dintr-un pesimism funciar. Tot atit de
Citeste mai multin Observator cultural
Exista multa savoare in scrisul lui Daniel Vighi. Asta in conditiile in care subiectele tratate sint de o gravitate extrema. Numeroasele povesti cu securisti, cu informatori, cu agenti acoperiti, cu agenti dubli si cu agenti dublu acoperiti fac posibila o „lectura” „la firul ierbii” a unei lumi stranii, austere si apasatoare
Citeste mai multin Observator cultural
A. P.: Cum ati descrie reactiile stirnite de Soseaua Virtutii. Cartea Ciinelui in comparatie cu Medgidia, orasul de apoi? Ati avut senzatia ca cititorii asteptau o noua Medgidie? C. T.: Eram sigur ca cititorii vor un echivalent al Medgidiei, cu toate povestile de acolo. Dar daca as fi scris Cartea Ciinelui la fel ca Medgidia, as fi obtinut, poate
Citeste mai mult