in Infinitezimal nr. 6
Vizibilitatea cuvintului este largita in al doilea roman al lui Visniec, Sindromul de panica in Orasul Luminilor, unde un grup de scriitori lucreaza la un roman comun, toti devenind file suprapuse ale aceleiasi povesti. Lumea de aici, vazuta ca printr-o radiografie, arata ca scheletul tuturor fiintelor si situatiilor este compus numai din cuvinte (
Citeste mai multin Infinitezimal nr. 6
Dezordinea preventiva are in prim-plan omul care se hraneste cu moarte, cuvintele-stire si imaginile mediatice fiind intermediari intre cele doua entitati. Intre el si cuvintele consumate nu exista diferenta, jocul este unul circular, omul se hraneste cu moartea si tragedia altora pentru ca si el este condamnat intr-un final la acelasi lucru. Totod
Citeste mai multin Infinitezimal nr. 6
Gasesc semnificativa aparitia volumului de versuri al unui mare critic – poet insa dintotdeauna; e simptomatica, in eventualitatea tot mai palpabila si mai obsesiva a mortii (caci ea razbate, cind sumbra, cind voioasa, din fiecare poem), convergenta gindurilor intr-o lirica vadit „geometrica”. Desi confesiva, poezia mortii (si, su
Citeste mai multin Caiete Silvane nr. 135
Sa-l citesti pe Radu Niciporuc este o experienta la fel de palpitanta cum este cea sa-l asculti povestind, ceea ce il obliga, acum ca a declansat dependenta, sa revina cu pagini la fel de impresionante si cu relatari spumoase.
Citeste mai multin Observator cultural
Povestirile lui Radu Niciporuc au forta pe care doar evenimentul trait o poate da unei proze, dar si finetea pe care, tot asa, doar un scriitor adevarat o poate aseza pe acest schelet evenimential. Combinatie „letala” care face din acest volum de debut unul excelent.
Citeste mai multin Observator cultural
Pentru cititorii obisnuiti cu histrionismul poetic al Norei, cu extravaganta cu care poezia ei a ocupat mereu (si a generat) spatii bogate, acest nou volum va surprinde prin contrast. Aici nu mai avem dramatismul luxuriant, provocator, din Lebada cu doua intrari, ci o lapidaritate cu aer de colaj spontan, dar nu mai putin acaparant. ascula cum plin
Citeste mai multin Observator cultural
asculta cum pling parantezele este, intre numeroasele (si atit de diferitele) carti ale Norei Iuga, singurul volum din care lipsesc parantezele (cu exceptia copertei, unde autoarea alege – oarecum ludic, oarecum ascetic – sa-si scrie propriul nume intre paranteze drepte…). Lipsesc cel putin aparent, la nivel grafic. Daca nu cumva
Citeste mai multin Romania literara nr. 17
Ora inchiderii poate fi, din acest punct de vedere, o parabola a neputintei de a scapa de trecut fara a-l privi drept in fata, fara a-l intelege. Traumele, ascunse provizoriu, sapa ca niste cartite prin suflet, scotind la suprafata musuroaie de puroi. Rana explodeaza halucinatoriu. Focul si ploaia din final, elemente purificatorii, simbolizeaza, to
Citeste mai multin Observator cultural
O. S.: Tu stii cine e publicul tau, stii cine iti sint cititorii? P. B.: N-am idee. Trebuie facut un research. O. S.: Nu te intreb aiurea! Ai luat cu Marea petrecere, in 2015, un Premiu al liceenilor, la Iasi, la FILIT. Poate acesta e publicul tau? P. B.: Acel premiu trebuie judecat prin procedura acordarii lui. Li s-au dat liceenilor din Iasi
Citeste mai multin Observator cultural
Moartea lui Siegfried este o naratiune fara virsta, dar apta sa convinga si sa atraga cititori exigenti de toate virstele. Nu-i de mirare ca acest volum, si nu altele, a intrunit majoritatea zdrobitoare a sufragiilor la Premiul elevilor (Observator Lyceum) de acum citeva saptamini. Cu toate imperfectiunile semnalate (si aflate oricum in marja de to
Citeste mai mult