- ISBN
- 978-973-46-9381-8
- An apariție
- 2023
- Lună apariție
- 5
- Număr pagini
- 632
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
Psihopedagogie specială
Fundamente teoretice și perspective practice (ediția IV-a revăzută și adăugită)
Autori: Alois GherguțOrice demers referitor la educația, terapia, recuperarea și incluziunea persoanelor cu cerințe speciale trebuie să pornească de la schimbarea mentalităților – condiție esențială pentru crearea unui cadru conceptual în intervenția și asistența acestor persoane și a unor servicii de evaluare și expertiză corespunzătoare. Volumul oferă atât o prezentare a instituțiilor, metodelor și instrumentelor de intervenție, cât și materiale cu caracter practic: fișe, protocoale și grile după care se realizează evaluarea și expertiza copilului cu dizabilități. La acestea se adaugă un glosar de termeni frecvent utilizați în psihopedagogia specială. În această ediție revăzută și adăugită se pune accentul pe noile concepte și orientări în evaluare și intervenție și pe atitudinile și pozițiile din ultimii ani față de condiția socială, materială și umană a persoanelor cu dizabilități sau aflate în dificultate. De asemenea, volumul încearcă să anticipeze schimbările cadrului metodologic și strategiile ce vizează pregătirea continuă a personalului de specialitate, fiind conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii și cadrele didactice cu sau fără experiență în domeniul sociopsihopedagogic.
- An apariție
- 2023
- Lună apariție
- 5
- Număr pagini
- 632
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Evaluarea și expertizarea persoanelor cu cerințe speciale • Dizabilitățile intelectuale • Dizabilitățile senzoriale • Dizabilitățile fizice, locomotorii și/sau neuromotorii și tulburările psihomotorii • Educația specială și elemente de didactică • Copilul/adultul cu cerințe speciale – calitatea vieții, familia și integrarea profesională • Noile tehnologii informatice, asistive și compensatorii pentru recuperarea și educația persoanelor cu cerințe speciale • Instrumente și moduri de activitate/intervenție în serviciile de asistență psihopedagogică
Despre autori
Alois GHERGUȚ, profesor habilitat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, director al Departamentului de Științe ale Educației, conducător de doctorat și coordonator al programului de masterat Diagnoză și intervenție la 15 persoane cu cerințe speciale. A publicat peste 20 de volume și aproximativ 200 de articole de specialitate referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, educația incluzivă, evaluarea, intervenția și designul programelor de terapie și recuperare ale persoanelor cu cerințe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică ș.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educația incluzivă și pedagogia diversității (2016), Educația specială. Ghid metodologic (coord., 2016), Managementul instituțiilor și serviciilor pentru persoane cu cerințe speciale (2018), Educația incluzivă. Ghid metodologic (în colab., 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).