in Romania literara nr. 47
Impartialitatea nu inseamna insa si impersonalitate. Evitind de obicei cuvintele mari (si in apreciere, si in depreciere), Dan Cristea plaseaza fiecare autor pe o scala, in totului tot, exacta. Tonul raminind afabil, observatiile nu sint numaidecit flatante. [...] Aceasta pentru ca, citita corect, critica lui Dan Cristea e una substantialista. Pent
Citeste mai multin Observator cultural nr. 749
Am lucrat la cartea aceasta de Cusaturi ani de zile, aproximativ vreo trei ani. Am inceput de fapt de cind am terminat Ritmuri de imblinzit aricioaica. Scriam pe bucatele de hirtie scurte notatii jurnaliere, amintiri, convertiri ale unor experiente felurite. Le puneam apoi intr-un bol de abanos daruit de un prieten. Intr-o vara cu maci si
Citeste mai multin Romania literara nr. 48-49
Foarte interesant (pentru cine are ochi sa verifice) e ca anaBASis respecta si repeta pina si structura din Apoi, dupa batalie...: o „deschidere” majoritar vintage irizata de inserturi personale, o suma de scurte poeme de atmosfera (pe unul l-am si reprodus) si, in ultima parte, o suita de poeme de asta data biografiste, in care fiorii
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 461
Poemele de acolo sint niste voci. Structura oarecum narativa a cartii a luat cumva in considerare si acest fapt – ca vocile astea se misca pe ritmul lor si ca se diferentiaza mult prin tonalitate, nu doar prin mesaj. (...) Oricum publicul e parte din carte, ca sa zic asa, e ceva clar performativ acolo. Nu m-ar mira sa se puna la un moment dat
Citeste mai multin Observator cultural nr. 751
Aflam cu acest prilej, ca volumul de debut trebuia sa fie Mecanica fluidului, in fond o carte foarte speciala a lui Gheorghe Craciun. Carte care aglutineaza preocuparile sale teoretice, discursul epic fiind fragmentat de vazul mereu la pinda si de interesul pentru corporalitatea textului. Materia din jur, universul fizic, sint la indemina privirii
Citeste mai multin Observator cultural nr. 751
Intr-o astfel de situare, primele doua carti ale lui Gheorghe Craciun, ce constituie debutul unei serii de opere, ar ramine si ele ca reprezentative pentru un autor – ca si Aisbergul poeziei moderne, studiu temeinic, de neocolit intr-un viitor incert – care, fara sa socheze la debut, a adunat prestigiu si notorietate prin ani. Acte orig
Citeste mai multin revista 22, nr. 51-52
Andrei Oisteanu a mizat pe propriile modalitati de a se raporta la un trecut exploziv sau la episoade explozive din trecutul unor personalitati, si inainte de 1990, si dupa aceea. In aceasta privinta, il consider un inainte-mergator pentru tinara generatie de specialisti si de cercetatori care au mers, daca nu chiar pe urmele sale, macar in spiritu
Citeste mai multin revista 22, nr. 51-52
Pentru mine, lectura volumului a fost un prilej sa-mi aduc aminte de citeva personaje, intimplari si stupori pe care le uitasem. O sa gasiti in aceasta carte un urias buchet de informatii de tot felul – de istorie a religiilor, culturale, literare, istorice, biografice –, veti afla lucruri nestiute despre viata personala a lui Mircea El
Citeste mai multin revista 22, nr. 51-52
A fost o buna idee de a insera imagini in aceasta editie, pentru ca astfel reconstruirea atmosferei a cistigat mult. Pe de alta parte, perseverenta autorului de a-i pune pe cei doi istorici ai religiilor intr-o articulatie in care uneori Andrei Oisteanu e «balamaua», ne permite sa-i vedem pe Mircea Eliade si pe I.P. Culianu in relatia l
Citeste mai multin revista 22, nr. 51-52
M-am gindit sa rescriu lucrarea dintr-o perspectiva mai asezata si mai «rotunda» si sa incerc sa scriu o carte mai personala despre Eliade si Culianu. Am incercat sa evit tipul de abordare apologetica, n-am vrut sa-i «mumific» pe cei doi istorici ai religiilor si sa pun o noua lespede pe mormintele lor. Dimpotriva, am incerc
Citeste mai mult