pe atelier.liternet.ro
O carte care e, si ea, despre oameni-ciine si oameni-pisica, despre imaginatie si ce poti face cu ea in afara regulilor inerente in bagajul de cala al literaturii serioase, despre bisericute (literare), premii, librarii in care cartile sint impartite pe literatura feminina si literatura masculina (da, stiu, nici el nu intelege de ce), despre centra
Citeste mai multpe catavencii.ro
Dar pina sa ajunga la regulile de viata ale romancierului, Murakami zice aici, apasat si de mai multe ori, ca oricine poate scrie macar un roman, cu conditia sa fie suficient de alfabetizat pentru asta. Marea problema apare dupa aceea. Esti in stare sa ramii in ring sau iti cauti altceva de facut? Un scriitor care nu traieste de pe urma scrisului s
Citeste mai multpe b-critic.ro
Eul este o strana combinatie de trecut, prezent si viitor, care se completeaza, se lupta sau se anuleaza fara a distruge fiinta, este un eu iubit sau vrednic de ura, a la Blaise Pascal, asa cum il traim, cu mai multa sau mai putina intensitate, in diferite momente ale existentei noastre, percepindu-l, poate, la fel ca si autoarea, in imaginea copil
Citeste mai multin Observator cultural nr. 849
In toate, periplul prin arcadele romanicului si goticului intreprins alaturi de Umberto Eco ramine un privilegiu, iar difuziunea productiei acestui autor si in cultura romana actuala poate impulsiona pasiunea putinilor antrenati pentru dificultatea acestui tip de exercitiu de intelegere. Mai important decit exercitiul unei eruditii de mare intinder
Citeste mai multin Observator cultural nr. 850
Spre vai de jad si salbatie (Polirom, 2016) este primul roman al Veronicai D. Niculescu, autoare a mai multor volume de proza scurta (Adeb, 2004; Orchestra portocalie, 2008; Rosu, rosu, catifea, 2012; Simfonia animaliera, 2014, in pandant cu Hibernalia, 2016) si excelenta traducatoare din limba engleza (a tradus carti de Vladimir Nabokov, Samuel Be
Citeste mai multin Dilema veche nr. 665
Foarte putine dintre intilniri sint „de gradul III”, unele n-au propriu-zis nici un grad (cum sint cele in care se pierd acte/lucruri care trebuie declarate), dar e adevarat ce spune Robert Serban in prefata, si anume ca majoritatea istorioarelor au haz (mai putin textul Ioanei Nicolaie, de-a dreptul intunecat) si mai toate ascund un ti
Citeste mai multin Observator cultural nr. 849
Fugarii…, studiul care incheie ciclul, este o carte a iesirii, a evadarii, actiune care, mai ales in secolul al XX-lea, a stat sub semnul sfidarii unor sisteme politice aberante, criminale. Se poate spune, asadar, ca eseul despre evadare al Ruxandrei Cesereanu constituie un episod optimist in serialul ororilor concentrationare surprinse in v
Citeste mai multpe semnebune.ro
Atunci de ce ar fi acest roman diferit de altele? La o prima vedere, nu iese cu nimic in evidenta, fiind inca un roman bine scris, antrenant, pe care il tii minte, pe care il recomanzi prietenilor, insa nu pare a oferi ceva mai mult. Totusi, la o lectura mai atenta, Calitatea luminii are un atu: naratorul ofera o solutie stralucita si naturala neli
Citeste mai multin Romania literara nr. 49
Naratiunea dinamica tine cititorul de la inceput pina la sfirsit in captivitatea unei respiratii largi, cu toate acestea deloc previzibila, nici plictisitoare. Discursul lui Mircea Pricajan este migalos lucrat, gindit sa mentina un suspans prin curenti narativi abil condusi la suprafata. Ce-i iese de minune lui Mircea Pricajan e felul cum echilibre
Citeste mai multin Observator cultural nr. 850
Marta Petreu nu este istoric, dar istoria ideilor, a curentelor din societate nu reprezinta doar apanajul istoricilor. Cu o acribie si cu o modestie exemplare, chiar in Cuvint inainte, autoarea ne indica sursele principale ale documentarii, dar e limpede ca aceasta sinteza remarcabila presupune un mai vast repertoriu explorat, avind in vedere si lu
Citeste mai mult