in Steaua nr. 2
Capitolul final problematizeaza si nuanteaza statutul literaturii romane in perioada comunista, cu citeva concluzii: 1. a existat o batalie subterana de transee intre cenzori si cenzurati; 2. samizdatul a fost inexistent in Romania comunista, iar literatura de sertar a existat doar exceptiv; 3. ca sa se apere, literatura romana in timpul comunismul
Citeste mai multin Steaua nr. 1
Ampla naratiune e construita cumva pe schema romanului de investigatie „politista” si de „mister”, cu strategii desfasurate pe citeva fronturi, in primul rind al organelor de supraveghere ale statului, dar si al celei de a patra puteri, cum e considerata presa, interesata in primul rind de latura senzationala, socanta, de &b
Citeste mai multin Familia nr. 1
Corespondenta dintre Eminescu si Veronica Micle, tinuta la secret multa vreme si data la lumina in volumul Dulcea mea Doamna/ Eminul meu iubit (Polirom, 2000), are meritul de a fi adus in atentia publicului cititor aspecte necunoscute din viata celor doi indragostiti, punindu-ne la curent cu situatii intime dintre cele mai socante, in care „s
Citeste mai multpe postmodern.ro
Cartea lui Florian Illies te urca intr-un carusel ametitor, care te poarta prin tot ce avea secolul XX mai bun de oferit pina la declansarea unor conflicte mondiale. Psihanaliza, pictura moderna, literatura impudica, personalitati feminine emancipate, poezii ravasitoare si calatorii exotice prin care artistii cautau puritatea de la inceputuri. Toat
Citeste mai multpe semnebune.ro
Doua lumi care se intrepatrund intr-un mod inedit, asigurind astfel originalitatea textului. Substanta scrierii este iubirea (patimasa, simplu capriciu sau navalnica): profesoara de romana Liana Santa si psihologul Laurian Contescu; Teohar si Dania; pictorul Virgil si Ita. Fie ca este vorba de casatorie, fie de simple amoruri trecatoare, autorul ga
Citeste mai multpe raisabeicu.ro
Inca de la primul eseu, Pamuk delimiteaza ceea ce inseamna un cititor sau un romancier naiv si ce presupune a fi un cititor sau un romancier sentiemental. Asadar, cititorul/romancierul naiv = cel care nu este deloc preocupat de aspectele artificiale ale scrierii si citirii unui roman, pe cind cititorul/ romancierul sentimental = cel fascinat de art
Citeste mai multin Glamour
In plin razboi mondial, caci sintem in anul 1942, europenii viseaza la o America-refugiu, tinerii isi lasa iubitele sa-i astepte si joaca in cazinouri cit sa cistige de doua bilete pentru New York. E cazul protagonistului lui Remarque, acel pierzator care vagabondeaza apoi o intreaga noapte printr-o Lisabona tot mai aproape de teroare, dar ai carei
Citeste mai multin Glamour
Dupa romanul Craiasa zapezii, care ne fermeca in urma cu citeva ierni, Cunningham s-a intors cu ceea ce poate fi o poveste pentru oameni mari, chiar daca e chiar asa cum sint povestile din copilarie, cu o batrina dintr-o casa de turta dulce, un print decazut, o fata frumoasa, un castel, o bestie... Insa ceva s-a schimbat. Noi am crescut, reperele s
Citeste mai multin Glamour
Dupa Al Doilea Razboi Mondial, Tiparul se intoarce in satul sau natal din Italia, dupa ce a colindat lumea din dorinta de a cunoaste cit mai mult si de a se imbogati. In cel mai frumos roman de Cesare Pavese, te intorci in copilarie, iti amintesti ca si tu ai auzit cindva batrini vorbind despre secretele pamintului sau ca ai avut prieteni de-o virs
Citeste mai multin Romania literara nr. 4-5
Lucrul cel mai important pentru o carte de interviuri este ca intrebarile sa fie puse de asa natura, iar repondentul sa atinga obiectivarea, incit rezultanta sa poata fi parcursa atit ca o autobiografie, cit si ca un tablou de moravuri al unei perioade bogate in zgomot si furie. Asta se intimpla cu volumul de fata: instigari decente pentru o fiinta
Citeste mai mult