Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
  • La reducere!
  • -40%
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
Filosofia educaţiei
ISBN
978-973-46-9234-7
An apariție
2022
Lună apariție
12
Număr pagini
280
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Științele educației
Domenii

Filosofia educaţiei

Statut, dimensiuni, configurări

Autori: Constantin Cucoș
29,97 lei 49,95 lei -40%


Valabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.

 

Perspectiva filosofică asupra practicilor educative asigură o viziune sistemică asupra a ceea ce se întreprinde din punct de vedere formativ. Rezultat al unui parcurs de peste 35 de ani de activitate universitară, de actor implicat în formarea studenților și profesorilor, lucrarea constituie o încununare a interesului constant al autorului pentru reflecția filosofică asupra educației. După o introducere teoretică în care sunt descrise statutul, importanța și ipostazele acestei ramuri a filosofiei aplicate, lucrarea prezintă, în capitole separate, dimensiuni și tematizări ale educației din punct de vedere ontologic, teleologic, praxiologic, epistemologic, axiologic, normativ și dialectic. De la educația digitală și autoformare până la pedagogia „bunului-simț”, bullying și construirea identitară în raport cu alteritatea, cartea oferă o abordare amplă și integratoare pentru profesorii, psihopedagogii și specialiștii în științele educației interesați de importanța unei viziuni coerente asupra educației din toate domeniile.

An apariție
2022
Lună apariție
12
Număr pagini
280
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Filosofia educației – vector și predictor al acțiunii formative • „Lecții” ale experienței educaționale în situația pandemică • Spontan și predictibil în procesul educativ • Mentoratul și discipolatul – situații privilegiate de facilitare a învățării • Pedagogia – între descriptiv și normativ • Preocupări contemporane privind valorile în școală • Dreptul la educație în situații de criză • Construcția identității culturale prin educație. Premise, oportunități, dificultăți



Despre autori


Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.

Vezi și http://www.constantincucos.ro



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.