Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
Opere IV. Cum e. Mercier și Camier
ISBN
978-973-46-2393-8
An apariție
2012
Lună apariție
2
Număr pagini
280
Tip ediție
cartonată
Format
130x200
Colecție
BIBLIOTECA POLIROM > Seria de autor „Samuel Beckett”
Domenii

Opere IV. Cum e. Mercier și Camier

Autori: Samuel Beckett
 
Traduceri din limba franceza de Gabriela si Constantin Abaluta
 
Samuel Beckett este laureatul Premiului Nobel pentru Literatura pe anul 1969, unul dintre cei mai profunzi si originali scriitori ai secolului XX.
 
Cel de-al patrulea volum din Seria de autor „Samuel Beckett” reuneste romanele Cum e (1961) si Mercier si Camier (1970), consi­derate doua dintre cele mai subtile experimente stilistice beckettiene. Avind in centru cupluri de personaje complementare care le prefigureaza pe acelea din piesele sale de teatru si folosind procedee specifice dramaturgiei, fiecare dintre cele doua romane exploreaza o dimensiune distincta a voiajului: timpul sau spatiul. Daca in Cum e naratorul, care se tiraste prin noroi spre dublul sau exis­tential, acorda o importanta esentiala timpului, trezindu-ne con­stiinta nemarginirii, eternitatii si inexorabilitatii sale, in Mercier si Camier cele doua personaje cutreiera un loc fara identitate, un spatiu labirintic, pluvios si inselator, in cautarea unui „altundeva“ care se destrama de indata ce este atins. Proza fragmentata si limbajul minimalist al celor doua romane anunta deja marile ca­podopere teatrale beckettiene.
 
„Confuzia nu este inventia mea. Nu putem asculta mai mult de cinci minute o conversatie fara sa devenim constienti de confuzie. Exista peste tot in jurul nostru si singura noastra sansa acum este s-o acceptam. Singura sansa la reinnoire este sa des-chidem ochii si sa vedem haosul. Nu e un haos pe care sa-l poti intelege.” (Samuel Beckett)
 
„Beckett a devenit, de fapt, mut, adincit in meditatie, progresind de la frazele englezesti, splendid construite, la cele frantuzesti tot mai succinte, pina la proza lipsita de sintaxa si punctuatie din Cum e si, in ultima instanta, la eliminarea cuvintelor, la pantomime. S-ar putea extrapola un parcurs teoretic al lui Beckett: limbajul, la urma urmei, este tacere la fel de mult ca si sunet, iar pantomima nu-i nimic altceva decit comunicare… doar ca prin limbajul actiunii. Dar limbajul actiunii isi trage expresivitatea din repaus ca si din miscare. Pentru Beckett, sa inceteze cu totul sa creeze ar fi ceva cit se poate de plin de sens: incununarea operei sale, ultimul sau cuvint.” (John Barth)
 
„Desi impregnat de futilitatea si perspectiva sumbra tipic beckettiene, Mercier si Camier are intr-adevar un aer de sarba-toare; un sentiment de cosmar tocmai risipit pluteste deasupra orasului, iar eroii sai, in ratacirea lor fara tinta, par sa exploreze sovaitor o noua libertate, asa cum autorul exploreaza un nou limbaj.” (John Updike)
An apariție
2012
Lună apariție
2
Număr pagini
280
Tip ediție
cartonată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Samuel BECKETT (1906‑1989) s-a născut în Irlanda, într‑o familie protestantă din clasa de mijloc. A studiat franceza şi italiana la Trinity College şi a predat o scurtă perioadă la Campbell College din Belfast şi la Şcoala Normală Superioară din Paris, unde s‑a stabilit definitiv în 1937. Poet, dramaturg, nuvelist, critic şi traducător, reprezentant de marcă al literaturii absurdului, Beckett a ilustrat în operele sale lipsa de sens a existenţei, dezintegrarea valorilor tradiţionale şi alienarea individului. A publicat numeroase volume de poezii, povestiri, piese de teatru, romane şi eseuri critice, dintre care amintim: Eleutheria (1947), Aşteptându-l pe Godot (1949), Sfârşit de partidă (1957), Murphy (1938), Molloy (1951), Malone murind (1952), Cum e (1960), Watt (1968), Mercier şi Camier (1970).

 



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.