pe filme-carti.ro
Aceasta cartea trebuie citita de fiecare copil, de fiecare tinar, de fiecare matur si de fiecare virstnic, pentru ca in nici doua sute de pagini si putine ore de lectura, ne vom reaminti – daca am uitat pina la acest moment – cine am fost, cine am ajuns, la ce am visat si cum de am incetat sa mai visam (unii dintre noi). Si cum trebuie
Citeste mai multpe bookmag.eu
Dupa moartea tatalui lui, sortind diverse vechituri, un personaj de-al lui Paul Auster e bintuit de biografia tatalui lui pe care isi da seama ca-l cunoscuse prea putin… Treptat, personajul devine un fel de detectiv particular pe urmele vietii necunoscute a celui mort, incercind sa intregeasca, din obiecte, haine, scrisori, carti, o identita
Citeste mai multpe literaturadeazi.ro
In romanele de inspiratie orientala ale Danielei Zeca, povestile se desfac una din alta, ca in O mie una de nopti. Magnetismul exercitat asupra cititorului se explica si prin fastul lor stilistic, care aminteste uneori de luxurianta imagistica din proza lui Fanus Neagu. Pe Daniela Zeca o particularizeaza insa o discreta ironie mefistofelica, de neg
Citeste mai multpe literaturadeazi.ro
In romanele de inspiratie orientala ale Danielei Zeca, povestile se desfac una din alta, ca in O mie una de nopti. Magnetismul exercitat asupra cititorului se explica si prin fastul lor stilistic, care aminteste uneori de luxurianta imagistica din proza lui Fanus Neagu. Pe Daniela Zeca o particularizeaza insa o discreta ironie mefistofelica, de neg
Citeste mai multpe literaturadeazi.ro
In romanele de inspiratie orientala ale Danielei Zeca, povestile se desfac una din alta, ca in O mie una de nopti. Magnetismul exercitat asupra cititorului se explica si prin fastul lor stilistic, care aminteste uneori de luxurianta imagistica din proza lui Fanus Neagu. Pe Daniela Zeca o particularizeaza insa o discreta ironie mefistofelica, de neg
Citeste mai multin Ramuri nr. 11
Teatrul – aventura de-o seara, aventura de-o viata, marea iubire sau paradisul pierdut? Perspectiva din care alege George Banu sa analizeze relatia sa cu teatrul este cea a erosului, un eros estetic si euristic, alegere deloc intimpatoare, pentru ca Iubire si neiubire de teatru (traducere de Ileana Littera, Editura Polirom,Colectia EGO-grafii
Citeste mai multin Romania literara nr. 49
Doua axe configureaza spatiul narativ din Darul lui Nabokov, si ele corespund strazilor Tannenberg si Agamemnonstrasse, artere intre care se desfasoara framintata existenta a lui Feodor Gordunov-Cerdintev. Intr-un Berlin cenusiu, iesit parca din mansonul gri-porumbel al mamei lui Feodor (obiect simbolic al unei copilarii privilegiate, impartite int
Citeste mai multin Orizont nr. 12
Despre criza, memorie si fictiune scrie Ana Maria Sandu si in cea mai recenta carte a ei. Alearga (Polirom, 2013) a iesit nu cu mult timp in urma de la tipar. Si este, fara indoiala, o reusita. Nu e propriu-zis un roman. Firul epic e minim, povestea de abia decelabila. Alearga este o proza poetica pe tema fugii de batrinete. Aluvionara, tulburatoar
Citeste mai multpe europalibera.org
Nu e un roman-fresca, nici un roman-epopee, cel mult un roman-puzzle, cele 34 de capitole purtind fiecare (cu 2-3 exceptii) un titlu-nume: Tinu, Maica Arsenia, Pantiusa, Hambu s.a.m.d., cum ar veni – niste fise personale, intr-un dosar al istoriei recente. Recognoscibile unele – Ilisoi, Pantiusa, Sosescu, Coana s.a. –, fictionale
Citeste mai multpe blog.carturesti.ro
In primul rind pentru ca aduna laolalta 40 de povestiri din registre diferite, 40 de micro-realitati, reale si paralele, ca un buchet de flori de cimp. Dar se aseaza atit de bine, asa diferite, chiar ordonate alfabetic, dupa numele autorului, incit, pentru a pastra comparatia, o sa vreti sa le mirositi pe fiecare in parte. Si-apoi, pentru ca deschi
Citeste mai mult