in Corpul T, nr. 1
Lectura acestui roman provoaca cititorul la un joc detectivistic de a intui finalul povestii. Impresia generala este aceea ca autorul creeaza aceste pagini cu aceeasi atentie si minutiozitate cu care un lunetist isi urmareste tinta fara a rata momentul esential in care victima ii cade in plasa. Marin Malaicu-Hondrari ne ofera o carte in care intrea
Citeste mai multpe cotidianul.ro
Alexandru Ecovoiu, „un inovator in ceea ce priveste tematica, dar si in discursul narativ si in strategiile romanesti”. Egal cu sine, Alexandru Ecovoiu isi rafineaza si in acest roman stilul sau direct, cu propozitii scurte si percutante, devenit o marca de autor in proza contemporana autohtona. Fara sa fie un moralist, fara implicatii
Citeste mai multin Acolada, nr. 9
Scris cu vigoare [...], romanul dlui Ecovoiu adevereste pofta de reinnoire a unui prozator ce-si imbogateste registrul cu fiecare noua expeditie. Din problematica de copioasa materie a cartii – si de anume pitoresc – a sfirsitului lumii incolteste insa o alta, de acuta actualitate, aceea a libertatii fara hotare. Aici aflam sursa tutur
Citeste mai multin Acolada, nr. 6
La fel ca unul dintre romanele precedente ale lui Alexandru Ecovoiu, Sigma (acesta insa cu o alta problematica), Dupa Sodoma are un mare potential de dezbatere. El scoate in evidenta una dintre fetele cele mai controversate ale lumii contemporane, iar problematica sa atinge in egala masura (asa cum protagonistul o face, la propriu, in cadrul povest
Citeste mai multin Steaua, nr. 3-4
[...] As mai spune doar ca Alexandru Ecovoiu, un maestru inca insuficient citit al prozei contemporane, isi este siesi un Salieri. Important e ca, pina la urma, Mozart-ul ii supravietuieste.
Citeste mai multin Orizont, nr. 4
[...] Structural, nu adera la vreun manifest artistic de grup, iar prin fizionomia literara singulara nu e incadrabil in vreo parcela distincta din istoria literaturii romane. Cu toate acestea, e tradus si apreciat in strainatate, prezent cu proza in reviste literare si antologii, invitat pentru lecturi publice in Austria, Germania, Franta, Spania
Citeste mai multomulsiorasul.wordpress.com
M-am apucat sa citesc cartea [...] si atunci am dat de motivul pentru care iubesc neconditionat oamenii, indiferent de gen, atunci cind ii iubesc: INTELIGENTA! Daca Amos Oz se baga in mintea unei femei, Dora Pavel se baga in mintea unui barbat. Si inca a unui barbat gay. [...] Cartea este un monolog al personajului aflat intr-o situatie limita, un
Citeste mai multin Observator cultural nr. 705
Notez aici, asadar, citeva dintre aparitiile literare ale anului 2013 care mi s-au parut demne de interes. Pentru mine, cartile de proza cele mai bune au fost, in 2013, Lunetistul (Polirom) de Marin Malaicu-Hondrari si Soldatii. Poveste din Ferentari (Polirom) de Adrian Schiop. Aparute in deja cunoscuta colectie „Ego. Proza” de la Polir
Citeste mai multin Observator cultural nr. 705
Notez aici, asadar, citeva dintre aparitiile literare ale anului 2013 care mi s-au parut demne de interes. Pentru mine, cartile de proza cele mai bune au fost, in 2013, Lunetistul (Polirom) de Marin Malaicu-Hondrari si Soldatii. Poveste din Ferentari (Polirom) de Adrian Schiop. Aparute in deja cunoscuta colectie „Ego. Proza” de la Polir
Citeste mai multin Observator cultural nr. 705
Cealalta carte-eveniment, Amazoanele. O poveste de Adriana Babeti spune, la rindul ei, istoria culturala de secole – deopotriva cu imaginea lor fizica, mentalitara, vestimentara („amazonstyle”) – a amazoanelor, aceste „femei belicoase” din mitologia europeana. Un tom impresionant, combinind informatia docta cu fa
Citeste mai mult