pe omulsiorasul.wordpress.com
Mica si minunata! Uite, asta ma impresioneaza pe mine: sa citesc o carte mica-mica de tot, s-o inchid, sa ma uit la ea si sa ma mir: „Unde am citit eu atit de multe in carticica asta asa de mica?”. Istoria infamiei este, de fapt, istorie combinata cu legenda si contaminata de mitologie, intr-un fel tipic sud-american. Niste episoade si
Citeste mai multpe omulsiorasul.wordpress.com
Ce sarabanda de personaje si de aventuri! Asta e o carticica adorabila! Un tip are o droaie de frati si surori mai mici, mama lor e plecata cine stie pe unde, iar despre diversii lor tati nici nu se face vorbire. Si tipul asta, ca frate mai mare, are grija de toti – daca asa ceva e posibil, ca nu prea e, fiindca e fiecare-n legea si-n nebuni
Citeste mai multin Catavencii
Totusi, ce portret de neuitat ii face Agopian lui Nichita in amintirile sale! Si cu cita dragoste speciala scrie despre cel care i-a daruit prietenia! Din mici trasaturi, din ciudatenii inexplicabile, din defecte duium, dar si din momente de gratie si de magnanimitate de care numai Nichita putea fi in stare iese un portret de neuitat. Asta e partea
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Povestea domnitei Marina… e romanul unei initieri in lumi nevazute si e construit ca atare, adica din straturi, fatete, felii de realitate si de viata. Numele agentiei imobiliare pentru care lucreaza Marina, si care apare inca din primele pagini, pare un nume comun, dar anticipeaza experienta pe care o traverseaza personajul din momentul in
Citeste mai multpe agentiadecarte.ro
Este vorba, asadar, de o naratiune care ascunde atit trairi filosofice si ginduri nascute dintr-o minte „luminata”, cit si o posibilitate de a arata cititorului ceea ce nici macar imaginile nu pot: ce salasluieste dincolo de noi, oamenii? De unde venim, incotro ne indreptam? Sint intrebari care predomina in substratul metaforelor oferit
Citeste mai multpe lapunkt.ro
Muzical si hipnotic, textul lui Gazdanov poseda carnatia catifelata si ucigasa a filmului noir. Cadrele se succed cu o viteza schimbatoare, iar enigmele se dezvaluie, treptat, ca intr-un joc de carti indelungat si nocturn. Vocea lui Gazdanov este o voce a noptii si a mortii. Capodopera sa poarta amprenta acestei existente frinte si reinventate, de
Citeste mai multpe semnebune.ro
Vei zice ca ma rup in figuri daca-ti spun ca aceasta este realitatea mea. Totusi, in viata reala mi se intimpla exact asa cum am povestit. Niciunul dintre romanele taxate drept fantastice (Omuletul rosu, Zogru, Fantoma din moara si Camasa in carouri) nu reprezinta evadari intr-o lume imaginata, ci modul meu de a-mi impartasi experientele. Intotdeau
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 426
Miscarea mecanica a alergarii lasa loc deschis gindirii, emotiilor, unor meditatii golite de incarcatura deprimanta pe care le-o confera stagnarea. In mod paradoxal, aceasta stagnare face mult mai pregnanta trecerea, degradarea, visarea ca de opioman la vitejiile iubirilor trecute. Poate ca va suna a truism, insa alergarea, metafora centrala a cart
Citeste mai multpe bookblog.ro
Iubitor al zonelor tenebroase din literatura, Cristian Tudor Popescu dovedeste un stil coroziv, de prozator original. Mi-a placut la el deosebita autoironie, umorul negru de cea mai buna calitate cit si preferinta pentru temele grele si dureroase. Nu ratati paginile in care jurnalistul relateaza intilnirea lui dintii cu Parisul cel atit de livresc
Citeste mai multpe bookblog.ro
Povestea domnitei Marina si a basarabeanului necunoscut este romanul unei initieri. Se poate citi insa in mai multe feluri si chei de lectura, dupa sensibilitatea fiecarui cititor. Daca recititi inceputul din perspectiva finalului, veti observa ca simburele „magiei” de la final se afla deja acolo, in primele pagini. E un roman construit
Citeste mai mult