in Observator cultural nr. 747
De altfel, scriitura cartii si tonul multelor relatari si trimiteri la istoria familiei, care se suprapune si cu istoria Rusiei, sint fara patetisme a la russe, ci very british. Splendide reverii, personaje simandicoase, ambasadori si diplomati de odinioara, conti si printese, mosieri, negustori si guvernante, tati, mame si bunici din mai multe gen
Citeste mai multin Observator cultural nr. 747
Istoria aceasta dementa, de o terifianta agresivitate macro, spulberind cupluri si familii, indivizi si comunitati, este in fond protagonistul romanului: un personaj instalat in centrul unor existente si latindu-se, ca o tumora, in tot corpul social. Modul in care prozatoarea o centralizeaza si o fixeaza simbolic este de o mare inteligenta artistic
Citeste mai multin Observator cultural nr. 748
Din modalitatea de constructie a romanului deriva, prin forta epica si poematica a autoarei, toate punctele lui forte: acuitatea descriptiei si introspectiei, profunzimea observatiei morale si psihologice, rafinamentul in decupajul caracteristicilor ambientale si comportamentale, stilul exact si taios in surprinderea si circumscrierea momentelor-ch
Citeste mai multin Observator cultural nr. 748
Povestitorii se schimba pe parcursul acestui roman mozaicat, un puzzle de evenimente si intimplari ce se deruleaza de-a lungul a citeva decenii de istorie germana si europeana. (...) Sub raport stilistic, avem un adevarat tur de forta, nu doar ca ritm si tensiune narativa, dar si ca organizare a micilor module textuale, intr-un intreg de o mare den
Citeste mai multin Formula as nr. 1142 (43)
Harald si luna verde se apro­pie mai mult de asteptarile cititorului de roman: are o poveste intinsa pe tot secolul XX, in Romania si Eu­ropa, are personaje bine individualizate, cu destine dra­matice conditionate de nazism si comunism, are o miza majora prin istoria care nu e doar fundal, ci e tesuta in chiar cariera si viata lor cotid
Citeste mai multin Observator cultural nr. 749
Descrierile ei, subtilitatea cu care ghiceste trasaturi definitorii pentru un tip uman din doar citeva gesturi tin de un set de calitati absolut impresionante ale acestei scriitoare care, in aceasta ultima carte, da dovada de o luciditate rascolitoare. Oameni sint surprinsi in miscare, pe acest drum carnavalesc catre un nicaieri din inima provincie
Citeste mai multin Observator cultural nr. 749
Citesc abia acum, in editia de fata, rafistolata si adaugita din ratiuni de strategie editoriala, notele si impresiile de lectura, despre scriitori romani sau straini. „Conexiuni”, „Acolade”, „Interferente” sint cele trei mari sectiuni ale cartii, cuprinzind eseuri de prima mina. Nu doar simple lecturi. Pagini pl
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 461
Eu nu sint pesimist. Iar partile cartii ce va inspira „pesimism” cred ca sint capitolele in care vorbesc despre lucruri dure pe care le intilnim in viata. Trebuie sa ne asumam bucuriile si durerile noastre, fara sa avem starea de pesimism. Orice literatura are si rolul de a pune „in memoria culturii, a artei” binele... si ra
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 461
In primul rind, pentru ca Dan Lungu dovedeste, inca o data (daca mai era cazul), ca este un scriitor get-beget, pina-n maduva oaselor, un scriitor care merita toata atentia cititorilor (romani sau straini). Apoi, pentru ca forta sa narativa este atit de mare incit te inghite cu totul, te trage intre paginile cartii sale, te copleseste si iti ocupa
Citeste mai multin Cultura nr. 495
Fara a depune un efort evident, Mihai Radu mentine in acest prim roman directia generala a prozei milenariste prin care undergroundul devine mainstream, iar subiectele tabu de altadata, precum sexualitatea exacerbata, sint bine asezate in decorul vietii cotidiene care curge natural in lumea lui Sebastian. (...) In context postmodern, varianta funct
Citeste mai mult