in Observator cultural nr. 777
Cel mai important lucru mi se pare insa faptul ca Vasile Ernu are curajul de a scrie o autobiografie intelectuala (disimulata) plina de curaj (alt paradox), in care-si permite sa redevina marginal. Mai mult, spre final, cartea se incarca cu o nostalgie care face legatura cu propriul incipit (moartea tatalui): este plinsa aici moartea unei societati
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Lucrarea lui Ioan Pop-Curseu poate fi interpretata drept analitica si de cercetare, in special datorita abundentei de informatii si argumente precise, insa, la o adica, se citeste si ca un fel de culegere de basme pe intelesul neofitilor, niste basme in care sfirsitul nu e neaparat fericit, dar care explica multe dintre obiceiurile si traditiile st
Citeste mai multpe literaturadeazi.ro
Radu Aldulescu e un romancier cu calcatura grea si un stil inconfundabil. Nimic nu poate fi extras din Amantul Colivaresei pentru a fi plasat in alte contexte si ansambluri compozitionale. Masiv si marunt batut in pagina, romanul, desfasurat pe spatii ample, se tine la nivelul fiecarui fragment. Cu cit derularea evenimentelor capata viteza, cu cit
Citeste mai multpe semnebune.ro
Nimic nu este statornic in romane, timpul cu atit mai putin, care trece destul de bizar, ba se intoarce, ba curge repede, ba sta, ba se arunca spre viitor. Murakami, inca de pe acum, are o relatie ciudata cu timpul si personajele lui la fel par sa aiba. Timpul este relativ, are toane si prinde personajele intr-o peregrinare uneori absurda, dintr-un
Citeste mai multpe constantinpistea.ro
Scurtind povestea, pentru a nu va rapi in totalitate placerea lecturii, iata situatia prezenta: despre Abu Bilel, informatii contradictorii spun ca ar fi murit, in timp ce Melodie si-a ales pseudonimul Anna Erelle si traieste, desi n-o confirma, intr-o frica permanenta. In contextul atacului din Paris, de la sediul publicatiei Charlie Hebdo, politi
Citeste mai multpe literaturadeazi.ro
Nadja ascunde subiacent, dincolo de suprafata cu reflexe memorialistice, o intricata retea simbolica, urzita din subtile aluzii, insertii intertextuale migalos intretesute, trimiteri pour les connaisseurs la istoria secreta a suprarealismului si la recuzita lui de tehnici, marote si fetisuri. Prima treime din carte imbraca mai degraba forma lapidar
Citeste mai multin Observator cultural nr. 778
Fizicienii, matematicienii, filozofii vor fi, desigur, interesati de continutul propriu-zis al scrisorilor, unele dintre ele mici articole stiintifice in toata regula, continind demonstratii articulate, polemica lui Descartes cu Hobbes fiind, iarasi, un exemplu-scoala, poate si o surpriza pentru cititorul care il cunoaste pe Thomas Hobbes doar prin
Citeste mai multin Observator cultural nr. 778
Ceea ce impresioneaza in primul rind la aceasta carte este faptul ca, la prima vedere, cititorul nu s-ar fi asteptat sa fie scrisa de un autor ca Vasile Ernu. Acesta din urma este cunoscut pentru publicistica sa politica si pentru volumele despre viata de zi cu zi din Uniunea Sovietica, asa cum razbatea aceasta printre interstitiile aparatului de c
Citeste mai multin Cultura nr. 522
Considerat de unii critici „antiroman”, Sotronul cortazarian a parut altora un veritabil „roman total”, „text suma”, unde autorul a incercat sa uneasca procedeele specific romanesti cu cele venite pe filiera marii poezii. E adevarat ca Julio Cortazar a considerat mereu ca e imposibil sa ignori principalul mecanis
Citeste mai multpe lecturile-emei.blogspot.ro
Daca realismul magic al lui Marquez imbraca tara natala intr-o aura de poveste, Zgomotul lucrurilor in cadere al lui Juan Gabriel Vasquez sterge oglinda aburita a plasmuirilor mistificatoare, aratind fata brazdata de cicatrici a Columbiei contemporane - o tara care a nascut fugari, o tara care, timp de patruzeci de ani, a purtat la sinul ei un razb
Citeste mai mult