- ISBN
- 978-973-46-5978-4
- An apariție
- 2016
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.
- An apariție
- 2016
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Liliana Stan este prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi. Domeniile sale de competenta profesional-stiintifica includ etica si deontologia profesionala, pedagogia invatamintului prescolar si a invatamintului primar, didactica stiintelor educatiei, fundamentele succesului educational, teoria si metodologia curriculumului, instruirii si evaluarii. Liliana Stan coordoneaza practica pedagogica a studentilor, este implicata in formarea continua a cadrelor didactice din invatamintul prescolar, primar, gimnazial si liceal, supervizeaza lucrari de licenta, de masterat, de obtinere a gradului didactic I, face parte din comisii de evaluare pentru obtinerea gradelor didactice. Activitatea sa didactica si de cercetare se reflecta in publicarea unui mare numar de articole stiintifice si a unor lucrari de specialitate, in participarea la manifestari stiintifice nationale si internationale, in implicarea in proiecte de cercetare. A organizat simpozioane, a sustinut activitati in numeroase stagii de formare, a conceput si aplicat programe de formare initiala si continua. Carti publicate: Ghidul tinarului profesor, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997 (in colab.); Problema idealului. Perspective moral-pedagogice, Editura Universitatii „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi, 2003; Fundamente ale succesului educational, Editura Fundatiei Academice Axis, Iasi, 2004. Este coordonator si coautor al lucrarilor: Educatie si valori, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997; Educatie si valori. Valori educationale românesti in context european, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997. La Editura Polirom a mai publicat lucrarea Elemente de didactica geografiei (in colab., 2003) si a semnat capitole in volumele Constantin Cucos (coord.), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice (editia a II-a, 2008; ed. a III-a, 2009) si Stefan Boncu, Ciprian Ceobanu (coord.), Psihosociologie scolara (2013).