- ISBN
- 978-973-46-0936-9
- An apariție
- 2008
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 272
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
O introducere comprehensiva in teoria si metodologia evaluarii, acest manual universitar are ca principale finalitati dobindirea de cunostinte si deprinderi specifice activitatii de evaluare scolara, insusirea unor criterii de selectare a metodelor evaluative traditionale sau recente, evitarea disfunctiilor ce pot sa apara in activitatile de evaluare, precum si cresterea autonomiei profesorilor in gindirea si aplicarea unor instrumente si tehnici de notare a performantelor elevilor. Casetele cu exercitii si teme de reflectie ii vor ajuta pe cei pusi in situatia evaluarii efective sa identifice sau sa creeze cele mai oportune dispozitive evaluative reclamate de situatia educativa in cauza. Conceputa ca o sursa si un suport interogativ asupra evaluarii scolare, lucrarea se adreseaza studentilor aflati in faza de pregatire initiala de la facultatile de profil sau care urmeaza cursurile modulului pedagogic, dar si cadrelor didactice care participa la diferite stagii de formare continua.
- An apariție
- 2008
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 272
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
• Evaluarea randamentului scolar – componenta a demersului didactic • Procesualitatea evaluarii. Ipostaze, functii, caracteristici • Evaluarea competentelor si lumea valorilor. Relevanta evaluarii intr-o lume dinamica • Strategii de evaluare si notare • Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii • Testul docimologic – instrument de masurare a rezultatelor scolare
Despre autori

Constantin Cucoş, profesor în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom menționăm: Pedagogie (1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Educația. Dimensiuni culturale și interculturale (2000), Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017), Timp și temporalitate în educație. Elemente pentru un management al timpului școlar (2002), Informatizarea în educație. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria și metodologia evaluării (2008), Educația. Iubire, edificare, desăvârșire (2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (2013), Educația estetică (2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017) și Educația digitală (în colab., 2020, 2022). Este autorul a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: formarea formatorilor, filosofia educației, pedagogia culturii, educația religioasă, pedagogia interculturală.