- ISBN
- 978-973-46-0870-6
- An apariție
- 2008
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 440
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Conceptul curriculum tinde sa acopere aproape toate domeniile cuprinse in secolul al XIX-lea in pedagogia generala, a carei pulverizare in numeroase „stiinte ale educatiei” in secolul XX e supusa actualmente, odata cu evolutia teoriei curriculumului, unui proces de reintegrare teoretica si practica. Teoria curriculumului educational a devenit, in opinia multora, cea mai importanta disciplina pedagogica. Nu este inca o stiinta pe deplin constienta de importanta ei teoretica, de gravitatea responsabilitatilor sale morale si sociale, dar exista dovezi ca stiinta curriculumului a progresat foarte mult si ca se afla deja in pragul maturitatii. Lucrarea urmareste evolutia teoriei curriculumului in spatiul educational euroatlantic, prezentind diversele ei etape, pentru ca in final sa fie consemnate tendintele si conceptia autorului cu privire la optimizarea curriculara in prezent si in viitor.
- An apariție
- 2008
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 440
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Aventura epistemologica a unui concept exotic • O viziune exhaustiva asupra curriculumului educational • Primele curricula implicite si tacite • Modernitatea pedagogica si curricula explicite • Odiseea curriculumului modern in secolul XX • Optimizarea moderna a curriculumului: teoria si tehnologia • Preludii la simfonia curriculara postmoderna • Deceniul cataclismelor curriculare • Stenochoria si metamorfozele curriculumului educational in epoca postmoderna
Despre autori
Ion Negret‑Dobridor este profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti. A fost redactor la Revista de pedagogie (1978‑1979), cercetator stiintific la Institutul de Cercetari Pedagogice si Psihologice (1981‑1982), inspector scolar la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (1986‑1990), sef de sector in Guvernul Romaniei (1990‑1993). A devenit cunoscut prin conceperea si experimentarea in scolile din Bucuresti a unui model instructional original de tip mastery learning, pe care l‑a descris in lucrarea Invatarea eficienta (1994, in colaborare). Este laureat al Premiului „C. Radulescu‑Motru” al Academiei Romane (1996) si al Medaliei Jubiliare „Comenius” (2003). In prezent exploreaza metamorfozele gindirii educationale contemporane, pe care le va expune in lucrarea Pedagogia postmoderna si educatia ultramoderna. Dintre lucrarile publicate, amintim: Psihologie genetica si educatie (1980); Formarea personalitatii umane (1981); Catastrofa pedagogica (1995); Prelegeri pedagogice. Accelerarea psihogenezei. Cercetari experimentale si hermeneutica privind puterea educatiei asupra naturii umane (2001, in colaborare); Teoria curriculumului educational (2000); Mitul lui Chiron. Explorari hermeneutice privind destinul paideutic al omenirii (2001); Inspectia scolara si designul instructional (2004, in colaborare); Didactica Nova sau Arta de a‑i invata pe toti (aproape) totul (2005); Stiinta invatarii. De la teorie la practica (2005, in colaborare).