- ISBN
- 978-973-46-1279-6
- An apariție
- 2009
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 192
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Ghid pentru cercetarea educației
Autori: Adrian Vicențiu Labăr , Nicoleta Laura Popa , Liviu Antonesei
- An apariție
- 2009
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 192
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Nicoleta Laura POPA este doctor în științele educației, titlu obținut la Universitatea Radboud din Nijmegen, Olanda. Lucrarea de doctorat – Romanian Teachers of the Gifted: Empathy and Accuracy in Perceiving Students’ Characteristics – a fost publicată la editura universității olandeze. Este profesor, conducător de doctorat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației și prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Din anul 2016 reprezintă Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” în grupul de lucru Education Innovation al Grupului Coimbra, pe care îl coordonează în prezent. De asemenea, reprezintă Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” în echipa de coordonare executivă a alianței de universități europene European Campus of City‑Universities (EC2U). A coordonat proiecte de cercetare naționale și internaționale, inclusiv un proiect finanțat în cadrul programului Orizont Europa (Elevating Higher Education public policies: An empowering SPRIngboard – HESPRI, 2023‑2026), precum și proiecte de dezvoltare instituțională pe teme educaționale din domeniile de expertiză. De asemenea, a participat ca membră în echipe multidisciplinare de implementare a numeroase proiecte de cercetare și intervenție. Activitățile sale didactice se înscriu pe următoarele direcții: metodologia cercetării educaționale, teoria și metodologia evaluării, managementul clasei de elevi, pedagogie comparată, metode avansate de cercetare în științele educației, evaluare și testare în educație. A publicat numeroase studii pe teme psihopedagogice de actualitate în reviste de specialitate cu vizibilitate națională și internațională, precum și în volume colective. Domeniile sale de interes includ formarea pentru și prin cercetare a specialiștilor în educație, evaluarea în contexte școlare și academice, implicațiile tehnologiei pentru politicile și practicile educaționale, politicile educaționale în învățământul superior, problematica migrației și incluziunii în educație.