- ISBN
- 978-973-46-0933-8
- An apariție
- 2007
- Lună apariție
- 0
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
- Domenii
Sinteze de psihopedagogie specială
Ghid pentru concursuri și examene de obținere a gradelor didactice
Autori: Alois GherguțOrice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa plece, in primul rind, de la schimbarea mentalitatilor. Aceasta conditie esentiala face posibila crearea unui cadru conceptual in asistenta persoanelor respective, precum si a serviciilor de evaluare si expertiza corespunzatoare. Toate aceste etape, cu institutiile, metodele si instrumentele de interventie necesare, sint excelent sintetizate in volumul de fata, elaborat si structurat in acord cu cele mai moderne si actuale conceptii in materie de pregatire a personalului de specialitate si a cadrelor didactice. Caracterul sau profund practic este dat indeosebi de fisele, protocoalele si grilele dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza in special a copilului cu dizabilitati, precum si de glosarul de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.
- An apariție
- 2007
- Lună apariție
- 0
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Reabilitarea, educatia si asistenta persoanelor cu cerinte speciale • Personalitatea si factorii care conditioneaza dezvoltarea copilului cu dizabilitati • Metode si mijloace de investigatie psihopedagogica • Deficientele asociate/multiple: autismul, sindromul Langdon Down, surdocecitatea • Educatia speciala: elemente de didactica Si noile tehnologii informatice • Instrumente si moduri de activitate/interventie in serviciile de asistenta psihopedagogica
Despre autori
Alois GHERGUȚ, profesor habilitat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, director al Departamentului de Științe ale Educației, conducător de doctorat și coordonator al programului de masterat Diagnoză și intervenție la 15 persoane cu cerințe speciale. A publicat peste 20 de volume și aproximativ 200 de articole de specialitate referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, educația incluzivă, evaluarea, intervenția și designul programelor de terapie și recuperare ale persoanelor cu cerințe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică ș.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educația incluzivă și pedagogia diversității (2016), Educația specială. Ghid metodologic (coord., 2016), Managementul instituțiilor și serviciilor pentru persoane cu cerințe speciale (2018), Educația incluzivă. Ghid metodologic (în colab., 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).