- ISBN
- 978-973-46-0933-8
- An apariție
- 2007
- Lună apariție
- 0
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
- Domenii
Sinteze de psihopedagogie specială
Ghid pentru concursuri și examene de obținere a gradelor didactice
Autori: Alois GherguțOrice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa plece, in primul rind, de la schimbarea mentalitatilor. Aceasta conditie esentiala face posibila crearea unui cadru conceptual in asistenta persoanelor respective, precum si a serviciilor de evaluare si expertiza corespunzatoare. Toate aceste etape, cu institutiile, metodele si instrumentele de interventie necesare, sint excelent sintetizate in volumul de fata, elaborat si structurat in acord cu cele mai moderne si actuale conceptii in materie de pregatire a personalului de specialitate si a cadrelor didactice. Caracterul sau profund practic este dat indeosebi de fisele, protocoalele si grilele dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza in special a copilului cu dizabilitati, precum si de glosarul de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.
- An apariție
- 2007
- Lună apariție
- 0
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Reabilitarea, educatia si asistenta persoanelor cu cerinte speciale • Personalitatea si factorii care conditioneaza dezvoltarea copilului cu dizabilitati • Metode si mijloace de investigatie psihopedagogica • Deficientele asociate/multiple: autismul, sindromul Langdon Down, surdocecitatea • Educatia speciala: elemente de didactica Si noile tehnologii informatice • Instrumente si moduri de activitate/interventie in serviciile de asistenta psihopedagogica
Despre autori

Alois Gherguţ este profesor universitar, director al Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie şi Știinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat în psihopedagogie specială. Membru în numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru în cadrul unor proiecte/programe naţionale şi internaţionale. A publicat peste 20 de volume şi aproximativ 200 de studii și articole referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, educaţia incluzivă, designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, management educațional ş.a. Dintre cele mai reprezentative volume publicate la Editura Polirom, amintim: Management general şi strategic în educaţie. Ghid practic (2007), Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională. Terapii educaţionale, recuperatorii şi compensatorii (2011), Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii (2016), Educaţia specială. Ghid metodologic (coordonator, 2016), Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale (2018), Educaţia incluzivă. Ghid metodologic (în colaborare, 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).