O nouă provocare pentru educație:...
ISBN
973-683-799-8
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
Domenii

O nouă provocare pentru educație: interculturalitatea

Autori: Teodor Cozma
INDISPONIBIL
13,39 lei

 
Educatia interculturala reprezinta o topica importanta a discursului educational si a practicilor educative in contemporaneitate. Contextele geopolitice, economice, culturale proprii Europei de astazi si din viitor prefigureaza o intensificare a schimburilor si transformarilor pe toate planurile. Europa contemporana nu mai poate fi inteleasa si tratata static, intr-o viziune inchisa, ci, in primul rind, prin prisma schimbarilor politice, sociale, culturale, economice, tehnologice, ce par a fi singura constanta a lumii in care traim. In aceste conditii, autorii considera utila prezentarea atit a unor constructe teoretice care explica fenomenele in cauza, cit si a unor modele actionale ce ne ajuta sa producem re-orientarea perceptiei, gindirii, simtirii si actiunii in sensul interculturalului.
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Modernitatea, globalizarea si dialogul culturillor privite din perspectiva educatieie interculturale (Liviu Antonesei) • Locul educatieie pentru diversitate in ansamblul problematicii educatiei contemporane (Constantin Cucos, Teodor Cozma) • Premise psihologice ale educatiei interculturale: influenta stereotipurilor etnice (Luminita Iacob, Ovidiu Lungu) • Concepte interculturale – demers explicativ (Simona Butnaru) • „Concepte de imprumut” in educatia interculturala (Teodor Cozma, Elena Seghedin) • Curriculum intercultural, catalizator al globalizarii (Carmen Cretu) • Educatia pentru minoritati etnice: politici vest-europene (Nicoleta Laura Popa) • Tiganii din Romania (Adrian Neculau) • Educatia pentru drepturile omului – un demers intercultural (Mariana Momanu) • O perspectiva interculturala asupra educatiei integrate (Teodor Cozma, Alois Ghergut) • Formarea interculturala a profesorului si capcanele implicitului psihosociocultural (Maria Doina Vaduva)


Despre autori


Teodor Cozma, profesor universitar doctor la Catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi, Directorul Departamentului pentru Prega­tirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi facultati. Este conducator de doctorat in domeniul stiintelor educatiei. Domeniile sale de competenta sint didactica, teoria educatiei, problematica educatiei in spatiul european. Lucrari publicate: Scoala si educatiile „paralele” (1986), Ora de dirigentie (coautor, 1995), Reconstructie pedagogica (coautor, 1996), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice (1998), Introducere in problematica educatiei integrate (coautor, 2000), O noua provocare pentru educatie: Interculturalitatea (coordo­nator, 2001).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.