- La reducere!
- -40%
- ISBN
- 978-973-46-9788-5
- An apariție
- 2024
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Psihologie
- Domenii
Tratat de intervenţii parentale validate ştiinţific
Autori: Oana David , Daniel David
Valabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
„Cartea de față este primul tratat de intervenții parentale validate științific dedicat sistematizării cunoașterii științifice din acest domeniu de către experți recunoscuți, din cadrul marilor centre universitare din România, cu scopul de a-i ajuta pe specialiștii care doresc să ofere sprijin parental. Volumul își propune astfel să ofere ghidaj și trimiteri către protocoale de intervenție actuale și inovative, care pot să dezvolte eficient abilități parentale relevante pentru sănătatea mintală a copiilor.
Un alt deziderat al volumului este de a elimina divergențele și a face lumină asupra rolului validării științifice în selecția unor intervenții specifice de parenting.
În scopul facilitării lecturii, fiecare dintre capitolele cuprinse în volum are o structură unitară din punctul de vedere al formatului. Conținutul capitolelor îmbină de fiecare dată componentele teoretice cu cele practice, trecându-le printr-un filtru științific și incluzând referiri la protocoale validate științific relevante pentru tematica abordată, precum și la procedurile și metodologiile de implementare ale acestora. Cum ocupația de educator parental a fost introdusă recent în România, iar practicienii din acest domeniu pot veni din domenii conexe psihologiei, sperăm ca acest volum să reprezinte o resursă valoroasă care să ghideze practicile legate de intervențiile parentale.” (Oana David, Daniel David)
- An apariție
- 2024
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Rolul parentingului în dezvoltarea armonioasă a copiilor • Factori parentali implicați în psihopatologia copiilor • Consiliere și coaching parental • Intervenții parentale bazate pe tehnologie • Programe parentale validate științific pentru tratamentul tulburării cu deficit de atenție/hiperactivitate la copii • Programe parentale validate științific pentru părinții adolescenților
Despre autori
Oana DAVID este psiholog clinician principal, supervizor în psihoterapie cognitiv-comportamentală și profesor universitar în cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, director al Clinicii Universitare de Psihologie „Babeș-Bolyai PsyTech”, al Institutului de Psihoterapie și al Laboratorului DATA (Digital Affective Technologies in Therapy and Assessment), în cadrul cărora desfășoară numeroase proiecte ce vizează dezvoltarea instrumentelor inovative adresate în principal copiilor, părinților și tinerilor. Doctor în psihologie (Universitatea „Babeș-Bolyai”, 2011) cu teza „Programe parentale validate științific pentru reducerea comportamentului disruptiv al copiilor”, demers continuat cu publicarea primului protocol de intervenție parentală validat pe populația românească, ce a fost apoi transpus într-o intervenție inovativă online. A contribuit extensiv la cunoașterea științifică în domeniul parentingului prin articolele științifice publicate, cărți și capitole în volume apărute la edituri prestigioase. Activitatea sa didactică include predarea cursului Programe de parenting la nivel masteral de peste zece ani. Este reprezentant național al celei mai mari rețele europene de suport familial, EurofamNet.
Daniel DAVID este psiholog (principal/supervizor), cercetător în psihologie și profesor de științe cognitive (clinice) la Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, profesor asociat (adjunct) la Icahn School of Medicine at Mount Sinai, New York, și președintele Asociației Psihologilor din România. Din 2022 este membru al Academiei Române și al Academia Europaea, fiind în ultimii ani inclus în top 2% cei mai citați oameni de știință (în știință, în general, și în domeniul psihologiei clinice, în particular). Preocupările academice și profesionale vizează sănătatea mintală abordată (1) multinivelar (de exemplu, de la neurobiologic, prin cognitiv-psihologic, la cultural) și (2) complex (de exemplu, promovarea sănătății, prevenția și tratamentul tulburărilor psihice), în contextul tehnologiei (de exemplu, realitate virtuală/roboterapie) și al abordărilor personalizate validate științific.