- ISBN
- 978-973-46-8110-5
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Psihologie
- Domenii
Analiză și dezvoltare personală. Psihologia autodeterminării
Autori: Daniela Ionescu
„Analiză și dezvoltare personală. Psihologia autodeterminării este o carte dedicată publicului larg, specialiștilor în dezvoltare personală, psihologilor, formatorilor în psihoterapie. În universități există cursuri de dezvoltare personală, iar școlile de psihoterapie desfășoară activități de dezvoltare personală pentru viitorii psihoterapeuți. Volumul de față răspunde nevoii de a avea un reper științific în aceste activități.” (Daniela Ionescu)
„Cartea îmbină mai multe abordări, integrîndu-le armonios într-un sistem de analiză și dezvoltare personală inedit, conceput după o schemă modularizată. Prin aceasta, ea nu este tributară unei viziuni specifice unei școli de psihoterapie, ci creează oportunitatea unui model de lucru pragmatic, personalizat. Lucrarea are avantajul că reușește să redea o abordare flexibilă, în care clientul și specialistul în dezvoltare personală recurg la analiza nevoilor, apoi selectează modulele dorite, avînd ca sprijin meniul conceptual și de exerciții al ghidului.
Prin conținut și prin modul de abordare, Analiză și dezvoltare personală. Psihologia autodeterminării este o premieră în literatura psihologică autohtonă.” (Ticu Constantin)
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Fundamentul programului de dezvoltare personală • Capacitatea de autoorganizare • Autenticitatea de sine • Potențialul personal • Sensul vieții • Modele din psihologia pozitivă • Inteligența emoțională • Fericirea autentică • Nevoile psihologice fundamentale • Orientarea motivațională • Formularea scopurilor • Procrastinarea • Eroarea negativității
Despre autori
Daniela Ionescu este lector universitar doctor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti (SNSPA), Programul de Psihologie, şi cadru didactic asociat Departamentului de Psihologie, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. A absolvit studiile de licenţă în psihologie la Universitatea din Bucureşti (în 2011). A finalizat studiile de master în psihoterapie la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca (2011-2013) şi studiile de master în sănătate ocupaţională la Universitatea din Bucureşti (2011-2013). A obţinut titlul de doctor în psihologie în cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi în 2017. Este psihoterapeut de orientare cognitiv-comportamentală. Studiile publicate în reviste indexate şi în volume colective acoperă problematica psihoterapiei şi dezvoltării personale. Este coordonator al unor volume cu tematică în domeniile psihologie clinică şi psihosomatică (I şi II) şi psihologie organizaţională aplicată (I şi II) (în colaborare). A mai publicat Introducere în psihoterapie (2019, vol. 1-2), iar la Editura Polirom a colaborat la volumele Cum gîndim în viaţa de zi cu zi (2019, coord. Ştefan Boncu şi Andrei Holman) şi Intervenţii psihologice în şcoală. Manualul consilierului şcolar (2019, coord. Violeta Enea).