Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
Copilăria şi adolescenţa
ISBN ePub

978-973-46-6086-5

ISBN PDF

978-973-46-6087-2

An apariție

2016

Tip ediție
eBook
Format
ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
Colecție
COLLEGIUM > Psihologie
Domenii
Psihologie > Psihologia dezvoltării
        >> Adolescenţi
        >> Copii

Copilăria şi adolescenţa

Provocări actuale în psihologia educaţiei şi dezvoltării

Autori: Georgeta Pânișoară , Dorina Sălăvăstru , Laurențiu Mitrofan
25.54 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 

Numeroase studii de psihologie si stiintele educatiei sustin ca o parte dintre problemele cu care se confrunta scoala in prezent sint generate de concentrarea exclusiva pe scopurile academice, pe abilitati. Elevii care nu pot obtine performante de nivel inalt isi pierd interesul si dezvolta comportamente dezadaptative sau se autoexclud din mediul scolar. Volumul analizeaza principalele probleme ale copilariei si adolescentei, precum experienta fricii, sexualitatea, dependenta de internet, preocuparea pentru aspectul fizic sau relatia parinte-copil, subliniind nevoia de reformare a scolii in directia adecvarii la nevoile actuale ale elevului. Elevul traieste intr-o societate caracterizata de multiple probleme, de schimbare si dezvoltare accelerata, iar adaptarea si integrarea cu succes in aceasta societate reprezinta provocari din ce in ce mai mari. Posibilele solutii propuse includ concentrarea scolii pe starea de bine a elevului, pe dezvoltarea afectelor pozitive si a strategiilor de coping, utilizarea umorului in educatie, sprijinirea elevului atit in descoperirea si dezvoltarea resurselor proprii, cit si in consolidarea responsabilitatii si a increderii in sine.

An apariție
2016
Lună apariție
5
Număr pagini
312
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Experienta fricii in copilaria timpurie si ecoul sau in procesul de maturizare • Sexualitatea la copii si adolescenti • Imaginea corporala si idealul de feminitate al adolescentelor in generatia digitala • Dependenta de internet. Efecte psihologice in rindul adolescentilor • Rolul mitologiilor familiale si comunitare in psihodinamica relatiei parinte-copil • Parentingul la distanta: parinti divortati, imigranti sau absenti • Psihologia pozitiva in educatie • Coaching-ul scolar • Rezilienta in context familial si scolar • Emotiile in mediul scolar • Umorul in educatie • Creativitatea. Perspective actuale • Perspective teoretice asupra cauzelor bullying-ului scolar



Despre autori


Georgeta Pânişoară este profesor doctor habilitat în Departamentul de Psihoterapie şi Psihologie Aplicată, Facultatea de Psihologie, Universitatea din Bucureşti. Susţine cursuri de psihologia învăţării, a educaţiei, de motivare, de comunicare verbală şi nonverbală etc. Coordonează colecţia „Psihologia copilului & Parenting” a Editurii Polirom. A scris numeroase volume de succes, dintre care amintim: Managementul resurselor umane (trei ediţii, Polirom, 2004, 2005, 2016), Motivarea eficientă (Polirom, 2005), Psihologia copilului modern (coord., Polirom, 2011), trilogia Medaliile succesului (în colab., 2012, 2013, 2014). A participat la numeroase granturi şi conferinţe naţionale şi internaţionale; susţine workshopuri, webinare şi programe de training în domeniul parentingului. Autor de jocuri educaţionale (Provocarea emoţiilor, 2017; Personality Game, 2018; Festina Lente, 2019; Acord primul ajutor, 2021). Fondator al site‑ului educaţional www.academicparenting.ro şi cofondator la www.performante.ro.



Dorina Salavastru este profesor universitar doctor in Departamentul de Psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. Sustine cursuri de psihologia educatiei, psihologia invatarii, didactica psihologiei, tehnici de expresie si dezvoltare personala. Este autoarea volumelor: Logica naturala si aplicatiile ei in cimpul educational (Editura Didactica si Pedagogica, 1998), Didactica psihologiei. Perspective teoretice si metodice (Polirom, 1999, 2006), Psihologia educatiei (Polirom, 2004), Psihologia invatarii. Teorii si aplicatii educationale (Polirom, 2009). Este coautoare a lucrarilor: Violenta. Aspecte psihosociale (Polirom, 2003), Psihologie, manual pentru clasa a X-a (Polirom, 2005), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si gradele didactice (Polirom, 2008, 2009), Violence a l’ecole. Des violences vecues aux violences agies (Editions Breal, 2008), Psihosociologie scolara (Polirom, 2013), Violencia en la escuela. De las violencias sufridas a las violencias cometidas (Editora de Gobierno del Estado de Veracruz, 2014).


Laurențiu Mitrofan (coordonator)
Laurentiu Mitrofan este profesor universitar doctor in Departamentul de Psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii Bucuresti. Domenii de interes: psihologie sociala, psihopatologie sociala si a familiei, psihologia comportamentului sexual deviant. Dintre volumele publicate ca autor: Elemente de psihologie sociala (2004), Prietenia, o cale de dezvoltare si maturizare a personalitatii (2001, 2010), Atractia interpersonala sau Romeo si Julieta in cotidian (2002, 2010), iar in calitate de coautor: Dimensiuni ale excluderii sociale (2004), Parafiliile – extremele comportamentului sexual uman (2010), Multiplele fatete ale workaholismului (2010), Compendiu de fobii (2010, 2012). La Editura Polirom a publicat Testarea psihologica. Inteligenta si aptitudinile (2005).