- La reducere!
- -40%
- ISBN
- 978-973-46-8906-4
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
- Colecție
- PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
- Domenii
Plictiseala la copii şi adolescenţi
O perspectivă psihologică
Autori: Elena BonchișValabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
Unul dintre cele mai cunoscute fenomene ale istoriei omenirii, plictiseala a căpătat de-a lungul timpului multe forme și a fost abordată de filosofi și cercetători prin prisma a numeroase teorii – de la „demonul tuturor relelor” la predictor al depresiei și, paradoxal, la potențială sursă de stimulare a creativității. În era tehnologiei și a generației Z, volumul de față oferă informații prețioase cu privire la cauzele apariției plictiselii la copii și adolescenți, tendințele și manifestările acesteia în diferite contexte actuale, dar și strategii eficiente prin care putem transforma plictiseala într-o forță motivațională, care să alimenteze nevoia de stimuli noi, de soluții creative, să dezvolte deprinderi de autocontrol, să îmbunătățească sănătatea mintală, contribuind în cele din urmă la starea de bine a copilului și a adolescentului de astăzi.
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Tipuri de plictiseală • Despre beneficiile plictiselii • Despre boreout, burnout și anhedonie în copilărie și adolescență • Plictiseala în clasă – predictor al abandonului școlar • Plictiseala la adolescenți în contextul pandemiei de COVID-19 • Școala este plictisitoare? • Jocurile video educative sunt plictisitoare? • Tehnici de prevenire a plictiselii în rândul copiilor și adolescenților
Despre autori
Elena Bonchiş este profesor doctor, iniţiator şi membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, preşedinte de onoare al acesteia, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat numeroase studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Este autoare a volumelor: Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997), Copilul şi copilăria – o abordare psihopedagogică (1998), Metodica predării psihologiei în liceu (1999), Psihologia desenului copilului (2004), Teorii ale dezvoltării copilului (2006), Psihologia copilului (2007), Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010), Am fost prietena lui Trebuie (2016); coautoare a volumelor: Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (1997), Copilăria – fundament al personalităţii (1997), Educaţia ieri‑azi‑mâine (1998), Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006), Educăm şi vindecăm prin poveşti (2008), Introducere în psihologia personalităţii (2009); a coordonat volumele: Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (2000), Învăţarea şcolară (2002), Psihologia vârstelor (2004), Psihologie generală (2006), Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare (2009), Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului (2010), Familia şi rolul ei în educarea copilului (2011), Psihologia jocului (2014), Învaţă să asculţi (2019), Generaţia Z (2021).