- ISBN
- 978-973-46-7870-9
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 9
- Număr pagini
- 328
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
- Colecție
- PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
- Domenii
Deși ascultarea ar putea părea mai simplă decît vorbirea, în realitate este la fel de complexă, implicînd receptarea mesajului, înțelegerea conținutului său, atribuirea unor semnificații, evaluarea, emiterea unor judecăți de valoare. Învață să asculți le oferă părinților, psihologilor, educatorilor, studenților și chiar elevilor numeroase informații utile despre aspectele teoretice ale comunicării, dar mai ales indicații cu privire la modul în care putem dobîndi calități de buni ascultători. Dacă prima parte a lucrării se ocupă în principal de aspecte ca raportul limbă-limbaj-comunicare, formele și funcțiile comunicării verbale, paraverbale și nonverbale sau feedbackul ca element reglator al comunicării, a doua parte abordează factorii și condițiile ce pot influența ascultarea și în special forma ei superioară, ascultarea activă. În ultima parte, consacrată aspectelor practice, autoarele propun strategii, tehnici și procedee concrete de formare a deprinderilor de bună ascultare.
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 9
- Număr pagini
- 328
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Despre autori
Elena Bonchiş este profesor doctor, iniţiator şi membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, preşedinte de onoare al acesteia, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat numeroase studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Este autoare a volumelor: Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997), Copilul şi copilăria – o abordare psihopedagogică (1998), Metodica predării psihologiei în liceu (1999), Psihologia desenului copilului (2004), Teorii ale dezvoltării copilului (2006), Psihologia copilului (2007), Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010), Am fost prietena lui Trebuie (2016); coautoare a volumelor: Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (1997), Copilăria – fundament al personalităţii (1997), Educaţia ieri‑azi‑mâine (1998), Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006), Educăm şi vindecăm prin poveşti (2008), Introducere în psihologia personalităţii (2009); a coordonat volumele: Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (2000), Învăţarea şcolară (2002), Psihologia vârstelor (2004), Psihologie generală (2006), Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare (2009), Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului (2010), Familia şi rolul ei în educarea copilului (2011), Psihologia jocului (2014), Învaţă să asculţi (2019), Generaţia Z (2021).