in Suplimentul de cultura nr. 420
Tema volumului acesta este tocmai teama de irosire intr-o societate care te inghite, care practic isi risipeste energiile pe tot felul de lucruri marunte, care tin de azi pina miine, dar care poimiine nu mai au nici o importanta si pentru care s-au consumat foarte multe patimi. Iar pe acest fond e greu sa construiesti. In carte, luind inapoi povest
Citeste mai multpe semnebune.ro
Volumul este pe intelesul tuturor nu numai gratie limbajului accesibil, ci si multumita tuturor explicatiilor suplimentare si structurii studiilor, una aerisita, ce ne permite sa ne tragem suflarea si sa intelegem. Iar pofta de mincare, de viata, de cugetare din ultima parte este cu adevarat molipsitoare.
Citeste mai multpe bookblog.ro
Rare sint cartile care trec de granita paginilor in cea a delicateselor literare care iti lasa gura apa. Cartea lui Heinrich Harrer in acest caz ar fi o trufa de ciocolata care se topeste treptat in minte si care incinta paleta gustativa a cititorului cu nuantele amarui ale evadarii din India si ale chinurilor traversarii Tibetului ca sa o stinga s
Citeste mai multin Poezia
(…) cartea aceasta, prima „de acest gen din Romania”, spun autorii. Cuprinde „cele 1006 de kanji de baza care se invata in scoala elementara japoneza”, fiind „un instrument eficient pentru studiul limbii japoneze”. (…) Autorii si-au propus sa „exploreze” interdependentele acestor semnif
Citeste mai multin Hyperliteratura
Un roman psihologic cu o actiune care te alearga si te sufoca. In sensul bun. Frazele sint lungi, cursivitatea si ritmul in and out, realitatea intrapsihica vs. realitatea obiectiva. Este contraindicat tensiunilor prea ridicate sau celor tihniti. [...] Intre cei doi, relatia victima-agresor devine o complicitate, ceva ce in psihologie poarta numele
Citeste mai multin Observator cultural nr. 700
O scriitura eleganta, evenimentele se deruleaza lent, sfidind parca tumultul istoriei mari, care se consuma, aparent, undeva prin preajma. Berlinul lui Musil – contemporan cu Nabokov –, emigratia rusa despre care scrie Nina Berberova, contemporana si ea cu eroii berlinezi (scriitori si ei, fictivi...), se adauga firesc romanului nabokov
Citeste mai multin Observator cultural nr. 700
Nu doar un simplu dictionar, volumul de fata propune o istorie discontinua a filmului romanesc (cu accentul pus pe lungmetrajul de fictiune), in care, dupa principiul articolelor comunicante, naratiunile biografice si cele ale cautarilor artistice compun, prin juxtapunere, un portret mozaicat, dar convingator, al cinematografiei nationale. (...) ac
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Jens Christian Grondahl creeaza genul asta de tensiune si imprima, implicit, intensitate si dramatism povestii. Cu frazarea lui linistita, retinuta, care pare ca aduce tacerea in pagina, focalizeaza zone sensibile, dar te lasa sa vezi si chestiile mai putin flatante din vietile personajele lui. Te face, in felul asta, sa empatizezi sau sa te atasez
Citeste mai multin Mesagerul de Bistrita-Nasaud
Georgian Nicolau este un tinar care reuseste sa se rupa de familia unde s-a nascut, o colonie de tigani, si sa ajunga elev bine instruit si ascultator la Liceul Militar din Cimpina. Este harnic, munceste mult, deprinde placerera cititului si-al studiului, invata limbi strane. Isi reneaga obirsiile si se face roman cu numele dupa un bunic care cica
Citeste mai multpe blog.libris.ro
Spre deosebire de povestea lui Iov din Vechiul Testament, in care avem de a face cu un personaj care, desi traieste fericit si bogat pierde totul dar il binecuvinteaza pe Dumnezeu, chiar si dupa ce casa i se prabuseste, acest Iov reimaginat de Joseph Roth in personajul lui Mendel Singer, depare de a fi un martir pilduitor, este insa un om nefericit
Citeste mai mult