in Jurnal de Media si de Cultura
Apreciez pozitia echilibrata, neresentimentara cu care Andrei Oisteanu a abordat tema evreitatii in spatiul romanesc (si nu numai) in volumul Imaginea evreului in cultura romana. El reuseste sa fie precis, necomplezent, si din cauza asta cu atit mai convingator. Daca as fi fost evreu, as fi fost mult mai enervat scriind aceasta carte. El are o nobi
Citeste mai multin Jurnal de Media si de Cultura
In privinta unei carti fundamentale scrise de Andrei Oisteanu, Imaginea evreului in literatura romana, am observat caracterul senin, lipsit de partinire, lipsit de ideologie, as spune, sau cu o ideologie pozitiva, subsidiara, liberala in cel mai larg sens al cuvintului. Este o carte din care oricine, chiar si un elev de liceu, poate invata foarte m
Citeste mai multin Jurnal de Media si de Cultura
Observ calitatea de scriitor a lui Andrei Oisteanu, care se vede chiar si in studiile sale stiintifice. Este un foarte bun minuitor al condeiului. Este un om fermecator in ceea ce scrie; este un om care este in stare sa infasoare pastila uneori amara a documentatiei stiintifice foarte serioase in glazura dulce a literaturii. Si cred ca lucrul acest
Citeste mai multin Formula As nr. 1094
Scrisul fara dragoste n-are niciun haz. Nu poti scrie asa, in general, pentru nimeni. Trebuie sa scrii pentru cineva anume. Principalul e dragostea, ce mai la deal, la vale. Poezia iti vine oricum, daca o ai in gena, in jena... Starea de poezie e o stare de dragoste luminoasa. Eu am fost toata viata mea indragostit de cineva. Cind nu puteam fi cu f
Citeste mai multin Formula As nr. 1094
Scrisul fara dragoste n-are niciun haz. Nu poti scrie asa, in general, pentru nimeni. Trebuie sa scrii pentru cineva anume. Principalul e dragostea, ce mai la deal, la vale. Poezia iti vine oricum, daca o ai in gena, in jena... Starea de poezie e o stare de dragoste luminoasa. Eu am fost toata viata mea indragostit de cineva. Cind nu puteam fi cu f
Citeste mai multin Formula As nr. 1094
Scrisul fara dragoste n-are niciun haz. Nu poti scrie asa, in general, pentru nimeni. Trebuie sa scrii pentru cineva anume. Principalul e dragostea, ce mai la deal, la vale. Poezia iti vine oricum, daca o ai in gena, in jena... Starea de poezie e o stare de dragoste luminoasa. Eu am fost toata viata mea indragostit de cineva. Cind nu puteam fi cu f
Citeste mai multin Yorick nr. 192
Ce face, de fapt, George Banu in aceasta carte scrisa lin, fara nici cea mai vaga urma de ton demonstrativ, fara incrincenare? Isi imagineaza, se pune in starea de…, isi aminteste, incearca sa inteleaga. De ce unii se dau in vint dupa nou, cu orice pret, si altii nu, de ce unii vad in teatru doar o copie, si altii nu, de ce pe unii sala de s
Citeste mai multpe ziarulmetropolis.ro
Un merit al Dictionarului este ca recupereaza numerosi regizori uitati sau de-a dreptul necunoscuti, un aspect important in special in ce priveste prima jumatate a secolului al XX-lea, dar si in ce priveste cinematografia din timpul comunismului, in pofida faptului ca o parte coplesitoare din aceasta din urma reprezinta, acum, maculatura – fi
Citeste mai multin Formula As nr. 1095
Tonul ales pentru reexaminarea evenimentelor vietii sale publice si profesionale este al unei relatari sobre si scrupuloase, care privilegiaza exactitatea documentara evitind anecdoticul, portretistica si reconstituirea de „scene” (desi, in rarele ocazii cind o face, acestea sint savuroase). Intreg demersul urmareste modul cum i se fisu
Citeste mai multpe semnebune.ro
Insasi fraza din finalul interviului lui Carlos „Am un milion de dolari, o iubita, o masina puternica si in fata un desert plin cu literatura” este sugestiva in acest sens. Literatura este conditia primara de existenta sau de supravietuire a personajelor. Marin Malaicu-Hondrari creeaza in Lunetistul o atmosfera poetizata, livresca si a
Citeste mai mult