pe hyperliteratura.ro
Cartea lui Elif Shafak este o lectura provocatoare. Multi ar vedea in ea un subtil manifest feminist, dar asta e doar aparenta. Romanul confrunta mentalitati inchistate cu drepturi elementare – cel de a iubi, de a fi stapin pe propriul destin, dar mai ales, se construieste ca o dezbatere lucida a notiunilor mari, precum cea de onoare. O mama
Citeste mai multpe altiasi.ro
Ada sau ardoarea este cartea care iti va arata cit de naiv citesti si care te va convinge ca nu traiesti, dar ca esti de fapt un exercitiu de imaginatie esuat al Adei sau al lui Van. Fictiune incoruptibila, ce nu tine cu tot dinadinsul sa mergi odata cu ea, motiv pentru care tu oricum o vei face chiar si mai atitat de prezenta ei atit de hotarita.
Citeste mai multin Baabel
Andrei Oisteanu a devenit cunoscut atit in Europa cit si in America prin volumul Imaginea evreului in cultura romana. Cartea este rezultatul unor studii si documentari aprofundate si atotcuprinzatoare, originale, deoarece acest subiect a fost prea putin abordat. Este, de fapt, o carte trista. Ea ne arata prejudecatile si miturile stravechi care s-a
Citeste mai multin Baabel
Nu vreau sa vorbesc prea mult despre volumul Narcoticele in cultura romana. Sint foarte subiectiva deoarece lucrarea – o istorie a practicilor legate de narcotice in cultura romana – mi-a placut enorm. I-am spus autorului ca am citit-o ca pe un roman politist si m-am bucurat foarte mult cind l-am auzit pe scriitorul Mircea Cartarescu fo
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Planul istoric e mai degraba unul metaforic, pentru ca Ecaterina e un soi de metafora pentru el, o prisma, un telescop prin intermediul caruia poate vedea si judeca prezentul. Pentru ca ea a trait si a incercat absolut totul, iata ce e interesant la femeia aceasta. Inclusiv in privinta existentei sale personale, private: era o femeie exuberanta, in
Citeste mai multin Formula As nr. 1096
Motto-ul romanului, „Istoria se repeta. Doar invinsii se schimba.”, curge ca o apa subterana prin peisajul romanesc accidentat. Romanul despre ambitie si tradare, despre jocul conjuncturilor care modeleaza destine, despre adevar si minciuna in interpretarea istoriei este scris limpede, eficient si fara artificii, lasind pe seama faptelo
Citeste mai multin Observator cultural nr. 701
La noi, cind vine iarna – o lectie a firescului, a rafinamentului ce decurge din simplitate, nu din constructia alambicata si din expresia cautata (recherchée), o lectie a unei complexitati narative lipsite de ostentatie. Mircea Diaconu face literatura de cea mai buna calitate, cu o evidenta constiinta a ceea ce inseamna literaritatea,
Citeste mai multin Observator cultural nr. 701
Importanta este aceasta memorie creatoare, chiar fara sa stim. Memoria noastra este scriitorul din noi, artistul din noi. Acest creator ia trecutul si creeaza ceva cu el. Dar nu toata lumea poate povesti. Daca v-as cere sa-mi povestiti episodul cel mai fantastic din copilaria dumneavoastra, mi-ati spune ca a fost o zi pe malul marii, la Constanta,
Citeste mai multin Apostrof nr. 11
In aceasta carte facuta din module independente, care pot fi citite si separat, lectura intregului pune in valoare tonurile diferite pe care le are prozatoarea, foarte bune fiind acele capitole despre grotescul lumii trecute. Stilistic vorbind, desi acest roman al Ruxandrei Cesereanu continua tonalitati din alte romane ale ei, el aduce si un sunet
Citeste mai multpe ziarulmetropolis.ro
Numai ca, in mod misterios, reuseste sa convinga, cel putin la momentul lecturii. Si asta se datoreaza, cred, stilului inconfundabil, amestec de limbaj gazetaresc de opinie si literatura condensata – plastic, direct si taios ca lama unui cutit. Dar si unei capacitati unice de a distinge esentele si de a le scoate la suprafata, acolo unde cei
Citeste mai mult