in Viata romaneasca nr. 3-4
Poezia lui Dimov alcatuieste un rezervor plin de cele mai diverse materii, un genialoid echilibru in dezechilibru, fiind concomitent convulsiva si pacifica, eterogena si omogena, stridenta si armonioasa. Acumularile aparente ori disimulate ale poeziei noastre intra sub condeiul lui Dimov intr-o sinteza fara precedent, care, in loc de a-i periclita
Citeste mai multpe aesgs.ro
V-ati construit personajele inspirindu-va din istorie? Din istoria personala. A fost mai greu de scris Colonia Fabricii decit alte carti? Nu imi dau seama. Nu cred. Sagarmatha m-a solicitat cel mai mult, fiindca acolo era un risc mult mai mare sa alunec intr-un retorism gratuit. Era o experienta istorica pe care nu am experimentat-o direct
Citeste mai multpe deschide.md
E o carte de poezii cu personaje aspre ca lama unui cutit. Niste oameni dintr-o bucata pentru care nu exista jumatati de masura, lucrurile nu sint interpretabile, comunismul nu poate fi negociat, e un sistem de opresiune si represiune si nimic mai mult, cu care trebuie sa te lupti, daca nu vrei sa fii infrint. Barbatii si femeile din neamul Stanil
Citeste mai multpe mihaelaburuiana.com
M.R.: Romanul este structurat pe doua planuri, unul care se petrece in America zilelor noastre, altul care evoca Iasiul din perioada interbelica si chiar din timpul si de dupa al Doilea Razboi Mondial. Celor doua planuri, le corespund doua voci narative diferite: una sarcastica, destul de rece si incisiva; alta neutra si informativa. Cum a fos
Citeste mai multin Observatorul cultural nr. 777
Romanul lui Petre Barbu este aventura unor praguri existentiale trecute printr-o poveste halucinanta, cu accente intime tragice si tandre, intr-un context evenimential de o cruzime necrutatoare. Marea petrecere este povestea unei ravasiri interioare si a unei supravietuiri luminoase.
Citeste mai multin Observatorul cultural nr. 777
Modul in care Cristian Teodorescu face din limbaj un mod ne-explicit de acces si de interpretare a lumii merita urmarit cu o atentie incordata, solicitata, de altfel, cititorului pe tot parcursul acestui roman dificil si proteic. Ca nu actiunea, in sine, e miza centrala a cartii o dovedeste inclusiv lentoarea cu care e tratata trama detectivistica
Citeste mai multin Ziarul financiar
Alaturarea, chiar si in trecere, cu numele domnului Cristian Teodorescu este foarte magulitoare pentru mine. In ceea ce priveste actualizarea unor istorii de demult, imi doresc ca cititorii sa se apropie cu intelegere de iubirile, neimplinirile, durerile sau izbinzile unor semeni ai lor de acum mai bine de un veac. M-as bucura sa aflu ca am r
Citeste mai multin Luceafarul de dimineata nr. 6
Nascuta in 1981 si traind la Paris, doctor in literatura comparata la Sorbona si membra a Academiei Mallarm’e, avind parul, cum ne atrage atentia, vopsit in verde, dar folosind metafora, cum se pronunta unii critici, „ca pe un Kalasnikov”, Linda Maria Baros este, orice s-ar spune, o poeta consistenta, cu forta si personalitate, cu
Citeste mai multin Luceafarul de dimineata nr. 6
Prozatorul furnizeaza aici, apasind pe temele misterului, imprevizibilului ori insolitului, citeva dintre „mizele” prozelor sale, care ofera, in genere, nu putine exemple de folosire fericita a jocurilor memoriei si hazardului, a momentelor bizare, greu catalogabile, de „injonctiune si deriva” din existenta. Se poate remarca
Citeste mai multin Luceafarul de dimineata nr. 5
Ce inseamna sa pierzi cu adevarat o femeie? Inseamna ca, intr-un moment de neatentie, viata sa iti scape printre degete si sa ia cu ea zimbete, nostalgii, plimbari cu masina pe acorduri de jazz spre nicaieri, partide de amor si mirosul pielii celuilalt, lucruri pe care nu le vei putea gasi in altcineva, momente care suprima realitatea. «Asta
Citeste mai mult