pe Apollonia TV, emisiunea Identitati culturale
Intimplari si personaje la inceput a fost un jurnal online? Da, e o poveste de peste 13 ani si nici nu am banuit ca o sa ajung la o carte din jurnalul publicat online. (...) Am inceput sa scriu cumva in gluma, adica total neserios, se chema Jurnal intim online, pe ideea asta a demitizarii imaginii scriitorului care nu are nimic cu viata cotidiana
Citeste mai multin Vatra nr. 5
Rareori mi-a fost dat sa identific, intr-un volum autobiografic, o distanta mai mare intre natura faptelor relatate si tonalitatea stilistica pusa in joc de autor. Unui subiect care ar fi putut aluneca (pe deplin justificat!) foarte usor in melodrama, Ana Dragu ii ataseaza o expresivitate rece si transanta, gata sa contrarieze la fiecare pas astept
Citeste mai multin Observator cultural nr. 782
Dupa aceste lecturi incrucisate, ma strabat un gind si o melancolie. Gindul ca Salamov a scris niste extraordinare povestiri de viata si de moarte care nu intereseaza mai pe nimeni, in timp ce viata si mortii/crimele lui Stalin provoaca in continuare interes, daca nu si admiratie pe alocuri. Si melancolia ca nimic nu dureaza, iar afirmatia Eclezias
Citeste mai multin Observator cultural nr. 784
Bucurestiul Vioricai Raduta („un oras viu, da’ mort”) poate constitui… o sursa productiva a discutiilor orientate de conceptele georgrafiei literare sau geocriticii (in acceptiunea unor diferiti teoreticieni). Cu valente prolifice in ceea ce priveste raportul dintre geografia concreta a locului si imaginea subiectiv proiectata in text, prel
Citeste mai multin Apostrof nr. 8
Cartea ... e cu totul originala in peisajul actual (o originalitate nu cautata si construita din greu, ci seducator „fireasca”, prin modul cu totul special – si rar, la noi – de „gestionare” a limbajului, mai precis spus mi se pare ca e o eclatanta ilustrare a unei modalitati cumva „de frontiera”, intre proza si poezie, mai aproape
Citeste mai multpe revistatimpul.ro
Reusita autorului o vad, inainte de toate, in faptul ca scrie un roman despre dificultatile unui mariaj, explorind unele clisee ale genului (cum ar fi lipsa comunicarii si inhibarea nemultumirilor nemarturisite, care provoaca frustrari, impresia ca institutia familiei devine o celula sociala, de unde sentimentul mortificarii), dar face acest lucru
Citeste mai multpe evz.ro
Iata o prezentare a fabuloasei femei care a avut curajul sa lupte cu toate prejudecatile Evului Mediu, realizata de Reghina Dascal: «Christine se remarca prin primatul absolut in citeva directii ce caracterizeaza societatea europeana in zorii modernitatii. A fost prima femeie scriitoare de profesie care a publicat sub nume propriu, dupa Sapph
Citeste mai multpe facebook.com
Studiul lui Simon Sebag Montefiore mi se pare esential dintr-o alta perspectiva, poate putin mai greu acesibila la o prima vedere si lectura. Stalin din anii 1930-1955, cel care a ucis milioane de oameni (evident, nu direct, pentru ca avea o aversiune pentru a comite crime cu propriile miini preferind sa-i puna pe altii, ceea ce se va dovedi mult m
Citeste mai multpe blog.carturesti.ro
Frica de a iesi din casa. De a muri de moartea altuia. De a te afla in momentul nepotrivit in locul nepotrivit. De a-i vedea pentru ultima data pe cei dragi. De a-ti trai viata acolo unde totul a luat-o razna – dintr-o data si fara vreun anunt prealabil. Frica profunda si constanta cu care inveti sa supravietuiesti. Zgomotul lucrurilor in cad
Citeste mai multpe adevarul.ro
Ati lansat recent Securitatea si vinzarea evreilor. E o colectie de documente, careia i-ati alaturat un studiu introductiv semnificativ ca dimensiune si revelator deopotriva. Totusi, cum credeti ca primeste publicul documentele in forma lor bruta? Eu consider ca cea mai buna metoda de a prezenta istoria unei epoci totalitare unui public nespecial
Citeste mai mult