in Formula As, nr. 1193
E pur si simplu un roman despre adolescenta, perioada cind (va mai amintiti?) se traieste pe granita dintre reverie si trezie, pe linia subtire dintre realitate si inchipuire. Un pas ezitant, si esti fie intr-o parte, fie in alta - oricum in afara intelegerii adultilor constrinsi de tipare sociale. (…) In Rugul, o fata de 13 ani, Emma, ajuns
Citeste mai multin Cultura nr. 540
Eugen Negrici asimileaza textul dupa dispozitia momentului „actual” si, din dorinta de generalizare (i.e. de eternizare), trece la teorie. Viziunea sistemica devine, din punctul meu de vedere, o consecinta a terorii provocate de golul istoric bacovian (horror vacui), mentionat, direct sau tacit, si in Sesiunea de toamna. Titlul insemnar
Citeste mai multin Cultura nr. 543
Este necesar sa punctam faptul ca Amintirile… nu intra nici in categoria postumelor, nici in aceea mai larga a scrierilor care, dintr-o serie de circumstante incontrolabile, n-ar fi avut un destin pe potriva. Nascut in 1813, Grigore Lacusteanu era in etate de 52 de ani cind s-a asezat la masa de scris. In a doua jumatate a secolului al XIX-l
Citeste mai multin Cultura nr. 544
Cu toate ca punerea in context si ridicarea deasupra evenimentelor nu caracterizeaza O istorie a Cenaclului de Luni, e bine sa remarcam viziunea netimorata. Faptele sint infatisate fara crosete si, adunindu-le cu rabdare, vom sesiza ca Daniel Puia-Dumitrescu regizeaza citeva dispute, lasindu-i pe protagonisti sa se sfadeasca. Abordarea aleasa este
Citeste mai multin Viata Romaneasca nr. 5-6
Inotatoarea dezosata. Legende metropolitane, tot un compus geografic gindit/mutat in ontic si ontologic, aduce imagistica celor doua figuri imbinate, insa, maiestrit, orasul si erosul, sub lupa metamorfica. Metropola si sexul ajung, cu luciditate si ordonare atent conduse, intr-o stare de metamorfoza fara de limita, dar privita si organizata din to
Citeste mai multin Viata Romaneasca nr. 8
Fotograful Curtii Regale, Cartea Romaneasca, 2015, confirma o prozatoare. Simona Antonescu retraieste fotografiile lui „Franz Mayer”, le da viata asa cum o fac urmasii cu pozele parintilor sau bunicilor, cu dragoste. Cred ca din aceasta empatie s-a nascut si lumea din spatele fotografiilor, una a deplinei armonii. Punctul de plecare, fotografii
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Autorul, Gabriel H. Decuble, pune in contrast, si stilistic (in Tu n-ai trait nimic, n. n.), ceea ce nu e la indemina oricui, romanul documentar, de urmarire penala (ca hiper-texte) si mesajele electronice ale unei banale iubiri de adolescenta. Ruptura e provocatoare. Romanul sentimental, aproape de fotografia self, se desfasoara contrapunctic fata
Citeste mai multin Luceafarul nr. 12
Constiinta cu rezonante cosmice si implicatii axiologice,Viorica Raduta exploreaza universul in multiple directii si cu profunde transformari in societatea umana (…). Daca incercam, citindu-i cartile, sa o incadram intr-o anumita orientare, vom constata ca este, pe de-a-ntregul, o scriitoare atipica. Vremea Moroiului nu este nici discreditar
Citeste mai multin Acolada nr. 10
Roman politic, social, de moravuri, Vremea Moroiului este, totodata, un roman autentic, sincer, lucid, analitic, al conditiei umane (…). Interesanta este geografia Bucurestiului, pe care autoarea o reconstituie in detaliu, capitala fiind un oras cosmopolit, halucinant, plin de legende, de farse, de accidente, de evenimente inexplicabile (…). Al
Citeste mai multin Familia nr. 9
Inca de pe vremea Irozilor, unul dintre volumele de care ma tem ca nu a fost nici pe deplin inteles, nici comod la receptare, se simtea alcatuirea discursului si a firului narativ din recentul Vremea Moroiului (…) care este un roman al postumului cu tot retetarul pe care il aduce cu sine realismul magic, dar diferit de alte scriituri,
Citeste mai mult