pe pressone.ro
Romanul este in parte poveste alegorica, in parte reportaj despre conflictul istoric care fractureaza Pakistanul, in parte eseu despre libertate si agresiune in lumea islamica, dar si in lumea occidentala. Doua personaje, Omar Khayyam Shakil si Sufyia Zinobia, centreaza oarecum romanul, care ramine destul de fluid pentru a include insa foarte multe
Citeste mai multin Romania literara nr. 1
Elif Shafak, devenita in ultimul deceniu una dintre cele mai citite romanciere, a preluat, parca la concurenta cu Orhan Pamuk, constructiile melancolice ale prabusirii Imperiului Otoman, tehnici de povestire medievala, dar si cele erudit-sapientiale in genul raspindit de Borges, Marguerite Yourcenar s.a ( mai nou, pleiada de scriitori arabi care sc
Citeste mai multin Romania literara nr. 1
Palatul Bomboana, cu cosurile de gunoi rasturnate de Nedreptate Turcpur miercuri, 1 mai 2002, are locatari stranii, precum gemenii coafori Celal si Cemal (si ei personificind ingemanarea Orient-Occident, fiindca unul, Cemal, se gindea numai la Australia, unde lucrase o vreme, in timp ce al doilea, Celal, se declara definitiv legat de Stambul. Totus
Citeste mai multin Romania literara nr. 1
Desi nu e vorba de un roman, ci de o carte menita sa stirneasca dorul de calatorie, Venetia de Jan Morris foloseste aceleasi tehnici care descatuseaza fabulatia, placerea de a povesti, analiza minoritatilor, dar si a ghetto-urilor mentale, a sentimentelor religioase si laicitatii, a cautarii de solutii care impaca trecutul, prezentul si viitorul. P
Citeste mai multpe catavencii.ro
Primele capitole, foarte bine scrise si excelent construite, ma trimiteau mai degraba catre o cazemata imaginara si catre un mizerabilism juvenil de Constanta (chiar daca autorul e nascut la Bucuresti). Marea si plaja te pot face sa fabulezi in tot felul, mai ales daca te duci in gazda vara la Constanta, intr-o camera dintr-un apartament la bloc, u
Citeste mai multin Familia nr. 1
Se pot citi, aici, si semnalmentele unei fascinatii pentru narativitate si placerea povestirii, pe care autorul Cazematei le dovedeste pe intreg cuprinsul proiectului sau, de altfel, si din care poate fi dedusa si una dintre mizele acestei narasiuni: conservare prin povestire a unor spatii incarcate de miraculos, supuse altfel unui proces de eroziu
Citeste mai multpe bookhub.ro
Astfel, structurarea pe doua planuri narative, unul al copilariei si unul al maturitatii este ceea ce ofera romanului o simetrie naturala, izvorita din autenticitate. Pe de-o parte, tinar fiind, sint amintite dorinta de aventura si bucuria serbarilor cotidiene, iar pe de alta parte, maturitatea este acea virsta a deziluziei si a regretului, pentru
Citeste mai multin Observator cultural nr. 856
In Dictatura lui Nicolae Ceausescu (1965-1989). Geniul Carpatilor (Editura Polirom, 2016, colectia „Historia”, coordonata de Mihai Razvan Ungureanu, traducere de Vasile Moga, prefata – la prima editie, reluata – de Stejarel Olaru, lucrare aparuta cu sprijinul Retelei Europene Memorie si Solidaritate) se deruleaza, sub ochii
Citeste mai multpe postmodern.ro
Ai impresia ca intregul roman este un tablou in care protagonistii stau unul linga celalalt si isi vorbesc foarte putin. In timp ce se privesc in tacere, un regizor pune in prim-plan imaginea fiecaruia, in timp ce o voce descrie gindurile, amintirile, impresiile si toate senzatiile acestora, ce stau in spatele cuvintelor. Descrierea a tot ce nu poa
Citeste mai multin Orizont nr. 12
Originalitatea demersului Ruxandrei Cesereanu este ca reuseste sa prezinte evadarea drept unul dintre miturile fundamentale ale umanitatii, iar mai apoi trece la conturarea unei intregi mitologii aferente, sesizabila prin minutiile sale, de la practici, instrumente, modalitati, pina la actanti, infatisati ca personaje rotunde in studii de caz memor
Citeste mai mult