in Romania literara nr. 2
In fata unei asemenea traditii a reactionat, in linii mari, cultura moderna a imaginii. In Fiction We Trust, o culegere de studii coordonata de Catalin Partenie si Alfred Bulai, dezbate aceasta istorie pe multiplele ei canale. „Autorii acestei carti v-au propus o viziune pozitiva asupra fictiunii”, spune Alfred Bulai, spre finele volumu
Citeste mai multin Familia, nr. 1
Interesant aici e un balans sui generis intre trairile intrucitva exacerbate ale lui Antim adolescent, in zilele excursiei montane, pe de o parte, si nevroza Carminei, in prelungirea depresiei naturale post-partum, accentuate de virsta la care-si va fi asumat maternitatea – pe de alta. Pentru a se detasa de mediul lor social, cele 2 personaje
Citeste mai multin Romania literara nr. 1
O multime de probleme cu substrat delicat intilnim in volum, de la chestionarea „lasitatii” generice a intelectualilor, in interbelicul european, pina la exaltarea omului nou, specie de care ambele extremisme erau atasate si la spectrul resurectiei oricarei fantasme compensatorii, in slujba careia, asa cum constatam, se pot pune, la o a
Citeste mai multpe lecturile-emei.blogspot.ro
Povestea lui Stefansson incepe in luna aprilie, cind pe alte meleaguri mai fericite a venit deja primavara, insa nu si in Islanda acoperita de zapezi si batuta de viscol. In cele doua volume ale trilogiei, si mai cu seama in Tristetea ingerilor, am simtit cu adevarat ce inseamna iarna, iarna aceea cu un frig naucitor si intinderi nesfirsite de un a
Citeste mai multin Observator cultural nr. 856
De cind am inceput sa citesc romanul, am trait cu senzatia, initial inexplicabila, ca-i este cumva superior precedentului. Si nu era vorba despre constructie (in materie de structura, de macro, Gheo pare imbatabil deocamdata), nu era vorba nici despre calitatea oralitatii, nici despre tema cartii. Pe parcurs, mi-am dat seama ca cel care ridica roma
Citeste mai multin Romania literara nr. 1
In Disco Titanic autorul reia subiectul si-si proiecteaza din nou generatia la granita dintre tari si regimuri, dar cu alte directii epice. Istoria spatiului iugoslav si reverberatiile lui romanesti, in anii 1980-1990, constituie scena pe care eroii din noul roman al lui Radu Pavel Gheo evolueaza sinuos, printre compromisuri morale si situatii dram
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 551
Istoricul britanic Alex Drace-Francis urmareste in lucrarea sa de doctorat, transformata in volum, dezvoltarea acelor componente esentiale ale unei culturi (institutiile scrisului, dar si sistemul educational, activitatea scriitorilor, receptarea lor de catre lumea in care traiau), o matrice care s-a aplicat si in cazul poporului roman. Secolul al
Citeste mai multpe pressone.ro
Ceea ce ne cucereste in Republica nu este neaparat umorul sau teribilismul junelui Caragiali, care voteaza fraudulos, „la suveica”, de sapte ori, inainte de majorat, sau care dezarmeaza un jandarm, pentru a fi la rindu-i dezarmat si pedepsit de mama Catinca. Romanul Republica isi cistiga greutatea prin ceea ce are anti-caragialesc, prin
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Nu e o istorie propriu-zisa. Nu e o istorie factuala, cu oameni „reali” care au adresa si CNP-uri etc. In carte am nu „oameni reali”, ci eroi construiti de mine. Asta nu inseamna ca nu am folosit materie bruta, „istorii reale”, „oameni vii” in constructia acestor eroi. Ba da. Dar in carte ei devin eroi cu care nu se mai identifica s
Citeste mai multpe bookblog.ro
Astfel, volumul de fata este asemenea unei conversatii cu o audienta fictiva, in care Murakami povesteste cu o voce onesta despre principiile pe care si-a cladit cariera de romancier si incearca sa explice relatia pe care o are cu comunitatea literara, cu cartile si personajele sale si, nu in ultimul rind, cu cititorii. Vorbeste despre ce inseamna
Citeste mai mult