- ISBN
- 978-973-46-7849-5
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 192
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Neurodidactica învăţării şi psihologia cognitivă
Ipoteze. Conexiuni. Mecanisme
Autori: Ioan Neacșu„Mentalul uman este abordat în lucrarea de față din perspectiva introducerii unor paradigme noi în neurodidactica învățării privind rezultatele unor cercetări din neuropsihologie, neurobiologie, neuroștiințe cognitive și didactică funcțională. Prezentăm cititorului elemente de igienă și ecologie a minții implicate în învățare, asimetria relativă a funcțiilor emisferelor cerebrale, rolul neuronilor-oglindă în învățarea prin imitație, învățarea motrică prin scheme performante ș.a. Pe scurt, vom înțelege mai bine esența expresiei brain based learning. Lucrarea este utilă cadrelor didactice, elevilor, specialiștilor și tuturor celor interesați de reforme inovative în educație, învățămînt și formare.” (Ioan Neacșu)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 192
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Culorile, ingrediente pentru o neuroterapie naturală • Cunoașterea personalității subiecților și relevanța mediilor de învățare • Mecanisme funcționale în învățare. Abordări tradiționale și nontradiționale • Diferențierea calității învățării prin metodologii didactice interactive • Fenomenologii negative în psihismul uman: nevoia de reconstrucție
Despre autori
Ioan Neacşu, prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate. Dintre cele mai recente volume publicate la Polirom menţionăm: Neurodidactica învăţării şi psihologia cognitivă (2019), Educaţia la Centenar (coord. în colab., 2018), Psihologia educaţiei (coord., 2018), Metode şi tehnici de învăţare eficientă (2015).