- La reducere!
- ISBN
- 978-973-46-3330-2
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM
- Domenii
Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice (ediţia a II-a revăzută şi adăugită)
Autori: Simona Sava , Ramona Paloș
„Educaţia adulţilor din România, asemenea educaţiei pentru adulţi din Europa, este un domeniu educaţional în expansiune constantă, care se bucură de un interes în creştere din partea strategilor şi a politicienilor educaţionali. Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice îşi propune să ofere fiecărui student, masterand, doctorand, practician sau specialist în domeniu, încă din primul capitol, accesul la o sursă de informare comprehensivă, care aduce clarificări teoretice necesare şi constituie o imagine coerentă şi actuală a elaborărilor ştiinţifice şi epistemologice, a problematicilor în domeniu, contribuind la o mai bună înţelegere a acestora, la o necesară compatibilizare terminologică, ideatică şi disciplinară. Informaţiile cuprinse în această carte sînt dense, acoperind probleme diverse, care depăşesc posibilităţile de parcurgere a lor de către studenţi pe parcursul unui semestru. Am abordat o problematică vastă, pentru a acoperi viziuni diferite ale cadrelor didactice universitare asupra a ceea ce este necesar să cunoască viitorii specialiști educaționali care vor lucra cu adulții, dar și pentru a veni în întîmpinarea diversității nevoilor de informare ale practicienilor care interacționează cu adulții în diferite sectoare ale educației pentru adulți și la diferite paliere.” (Coordonatoarele)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Rolul educaţiei adulţilor în contextul dezvoltării durabile • Soluţii integrate şi adaptate de intervenţie în educaţia adulţilor • Design şi proiectare în educaţia adulţilor • Educaţia adulţilor pentru cetăţenie digitală • Managementul organizaţiilor de educaţie a adulţilor • Managementul cursului şi al programelor educaţionale • Învăţarea la locul de muncă şi învăţarea organizaţională • Consilierea pentru dezvoltarea carierei
Despre autori
Simona Sava este profesor doctor, director al Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei, Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest din Timişoara. A condus Institutul Român de Educaţie a Adulţilor din Timişoara (2000‑2013). Domeniile sale de competenţă sînt educaţia adulţilor, managementul educaţional, politicile educaţionale şi pedagogia universitară. În 2015 s-a abilitat la Universitatea din Bucureşti cu o teză privind profesionalizarea în educaţia adulţilor. Din 2008 este expert consultant pentru Comisia Europeană pentru politici de educaţie a adulţilor. Din 2017 face parte din International Hall of Fame on Adult and Continuing Education. S-a implicat activ în peste 20 de proiecte internaţionale de cercetare-dezvoltare-inovare, multe dintre ele sub directa sa coordonare. A publicat cărţi (Teorie şi practică în educaţia la distanţă, Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică, 2003; Needs Analysis and Programme Planning in Adult Education, Opladen: Barbara Budrich Publishers, 2012), peste 80 de articole şi studii, a coordonat peste 15 cărţi, dintre care amintim volumele celor patru conferinţe naţionale de educaţie a adulţilor (2001, 2007, 2010, 2017), respectiv Researches in Adult Learning and Education: The European Dimension (Florenţa: Firenze University Press, 2016).
Ramona Paloş este conferenţiar doctor la Catedra de psihologie a Facultăţii de Sociologie şi Psihologie a Universităţii de Vest din Timişoara. A publicat articole în reviste de specialitate şi în volume colective din domeniul educaţiei adulţilor (învăţare la vîrsta adultă, formare şi dezvoltare profesională) şi al psihologiei educaţiei şi învăţării. Este autoarea lucrărilor Teorii ale învăţării şi implicaţiile lor educaţionale (Timişoara: Editura Universităţii de Vest, 2007, 2012), Psihologia educaţiei între teorie şi practică (Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică, 2013) şi Predarea pentru înţelegere şi învăţare. Culegere de aplicaţii şi exerciţii (Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică, 2016).